Kafka Band: Amerika v Brně

Kafka Band: Amerika v Brně

Umělecké uskupení Kafka Band přiveze poprvé do Brna hudebně-literární performance Amerika. Projekt je inspirovaný fragmenty nedokončeného románu Franze Kafky. Sedmičlenný ansámbl v čele s Jaroslavem Rudišem a Jaromírem Švejdíkem představí v klubu Fléda také dvanáct nových skladeb.

Kafka Band má za sebou úspěšné turné po Německu. V deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung o vystoupení napsali: „Hudební performance českého spisovatele Jaroslava Rudiše a komiksového výtvarníka Jaromíra 99 je v jejich směsici literatury, videa a komiksu zážitek." Album Kafka Bandu Amerika inspirované nedokončeným románem Franze Kafky Nezvěstný (Amerika) reflektuje nejstarší globální fenomén 20. století: rychlý nástup mas a s ním související všudypřítomný pocit odcizení a samoty v davu. Kniha, představení, album a videoklip ke skladbě People get lost drásavě zrcadlí snahu hlavního hrdiny vyrovnat se s novou realitou.

Kafka Band vystoupí 30. května 2019 od 20:30 v klubu Fléda.

Amerika má ve srovnání s předchozím Zámkem však mnohem blíže ke klasickému koncertnímu vyznění než divadelnímu představení nebo hudebně-literárnímu pásmu. Větší důraz na hudební složku je patrný i ze samotného alba, jehož vydáním (03/2019) se Kafka Band z původně dočasného uskupení stal skutečnou kapelou vydávající řadovou studiovou desku. Přestože u vzniku projektu, podobně jako v případě Das Schloss, stála spolupráce s německým divadlem Theater Bremen, na desce se neobjevují jen skladby určené pro divadelní představení.

Součástí každého vystoupení jsou videoprojekce, za nimiž stojí VJ Clad, autor videoklipu k pilotnímu singlu alba, skladbě Amerika. Druhý klip People get lost jde v osobním prožitku ještě dál. Je výsledkem spolupráce kapely s kreativním digitálním studiem BRAINZ VR a nabízí interaktivní zážitek virtuální reality, který si budou návštěvníci brněnského koncertu moci sami vyzkoušet. K dispozici bude několik virtuálních brýlí ke zhlédnutí klipu s Jaromírem Švejdíkem v hlavní roli. Vizuálním ztvárněním nejnovějšího klipu Gott oder Teufel byl pověřen výtvarník a hudebník Tadeáš Haager. Byla to pro mě možnost vypořádat se s tím pocitem, který jsem u čtení Kafky vždy prožíval. Tedy ten beznadějný hněv na hlavního hrdinu, který si nechá tolik líbit, vyjádřil se ke spolupráci s Kafka Bandem.

Kafka Band/ foto archiv klubu Fléda

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kafka Band: Amerika

30.5.2019, 20:30 / Club Fléda

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější