Kapr na Provázku vol. III: Cotatcha Orchestra se zpěvačkou Velekou Tsankovou

1. prosinec 2022, 1:00

Kapr na Provázku vol. III: Cotatcha Orchestra se zpěvačkou Velekou Tsankovou

Cotatcha Orchestra uvede koncert Kapr na Provázku vol. III. Brněnský big band i letos pokračuje v Divadle Husa na provázku ve volné koncertní sérii s vánoční tématikou. Tentokrát s Cotatcha Orchestra vystoupí talent bulharské jazzové scény, zpěvačka Veleka Tsankova. Vedle eklektické směsice amerických vánočních skladeb a koled českého baroka tentokrát zazní i koledy bulharské.

„Každý rok máme nového hosta a tudíž i nové koledy ze země, z níž host pochází. Baví mě objevovat vánoční hudbu z různých koutů Evropy a také ji oblékat do nového kabátu v podobě našich bigbandových aranžmá. To platí i pro české vánoční písně, z nichž velká část vznikla v době baroka. Je to zábava a výzva zároveň - upravit tyto melodie pro big band a sledovat, jak se mění charakter skladby. Docela by mě zajímalo, co by si o těchto aranžmá mysleli autoři Michna z Otradovic nebo Václav K. H. Rovenský” přibližuje program kapelník Jiří Kotača. Vánoční koncert je ohlášný na 11. prosince 2022 od 19:00 v Divadle Husa na provázku.

Letošním hostem programu bude jedna z nejvýraznějších zpěvaček bulharské jazzové scény Veleka Tsankova - absolventka hudebních univerzit v Maastrichtu, italském Terstu a bulharské Sofii. Přes svůj mladý věk spolupracuje s předními bulharskými umělci jako je Mihail Yossifov a její hlas učaroval i prestižnímu JM Jazz World Orchestra, s nímž absolvovala v letošním roce tour po Chorvatsku.

Šestnáctiletý big band Cotatcha Orchestra založil před osmi lety trumpetista Jiří Kotača s vizí hrát neotřelou a originální bigbandovou hudbu. Kapela má na svém kontě spoustu projektů s tuzemskými i zahraničními umělci jako jsou Lenka Dusilová, Ilja Reijngoud, Mar Vilaseca nebo Daniel Caccia. Jeden z posledních projektů, který vznikl přímo v jádru big bandu - Bigbandová elektronika - se rozhodla kapela natočit na své debutové album, které vydalo americké vydavatelství Parma Recordings. Jedná se o unikátní fúzi autorských skladeb kombinovaných s elektronickou hudbou. Album získalo nominaci na Cenu Anděl a vyhrálo anketu Česká jazzová sklizeň ČRo Jazz za rok 2020. Mimo autorskou hudbu big band dělá několik dalších originálních projektů ročně. Ať už se jedná o spolupráce se zahraničními umělci nebo koncerty věnovaná výjimečným osobnostem jazzové hudby.

Foto Pavlína Popová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější