Katarzia připravuje dva výjimečné koncerty. V Brně vystoupí v klubu Fléda

Katarzia připravuje dva výjimečné koncerty. V Brně vystoupí v klubu Fléda

Písničkářka, skladatelka a producentka Katarzia připravuje se svou kapelou dva koncerty. Uskuteční se v Brně a v Praze. Obě vystoupení budou charakteristická speciální sestavou, která bude kombinovat akustické nástroje a elektroniku. Hudbu a texty umocní projekce česko-islandské umělkyně DVDJ NNS. Brněnský koncert navíc natočí Česká televize v režii Terezy Rekové. Katarzia současně přichází i s novou tvorbou – začátkem prosince vychází její elektronické album „Rest in Euphoria“ s hudbou složenou pro stejnojmenné představení pražského Cirku La Putyka.

Katarzia se v loňském roce na albu „Šťastné dieťa“, které získalo hned dvě nominace v rámci slovenských cen Radia FM Radio_Head Awards, vrátila k akustické podobě své tvorby a obklopila se kapelou ve složení Robin Galia – klávesy, Miloš Klápště – baskytara a Oliver Lipenský – bicí. Tato základní sestava však bude na chystaných speciálních koncertech v Brně a v Praze rozšířena o Aid Kida - elektronika, Františka Vaníčka - trubka a Simonu Hulejovou a Eriku Rein - vokály. Vizuální rozměr vystoupení představí projekce vytvořené na míru Katarziiným textům česko-islandskou umělkyní DVDJ NNS a light design v režii Tomáše Košťáka. „Tyto dva chystané koncerty vnímam ako špeciálne koncerty, kde prejdeme s kapelou a s Aid Kidom cez niekoľko albumov a k tomu chystáme nové vizuálne projekcie od Kateřiny Blahutovej aka DVDJ NNS, s ktorou spolupracujeme už od Antigony,“ přibližuje plány Katarzia. „Inšpirovali sme sa metalovou a pohrebnou poetikou ako metaforou na smútok v hudbe. Chceme tradičnú čiernu smútočnú farbu posunúť do ružovej. Moje texty podľa mňa najlepšie chápu ženy a citliví ľudia a aj preto sa teším na pódiové spojenie s ďalšími speváčkami, ktoré sú samé autorky hudby, textov a songwriterky,“ dodává. Brněnský koncert bude zaznamenán v režii Terezy Rekové Českou televizí, uvedení pořadu je plánováno na příští rok. Jako hosté vystoupí v rámci obou večerů jazzová kapela Baron Haze, kterou tvoří také Robin Galia a Simona Hulejová, kteří se prolínají se sestavou Katarzie.

Brněnský koncert je ohlášený na 19. listopadu v Brně v klubu Fléda od 20:00.

Katarzia kromě koncertní činnosti přichází i s další novinkou. Na 7. prosince je naplánováno vydání novinkového titulu „Rest in Euphoria“, který obsahuje hudbu složenou pro stejnojmennou inscenaci divadelního souboru Cirk La Putyka. Termín vydání je dnem obnovené premiéry představení, které i tento rok proběhne celkem jednatřicetkrát na domovské scéně Jatka78 v pražských Holešovicích v průběhu prosince 2024 až ledna 2025. V „Rest in Euphoria“ se propojují elementy současného kabaretu s kontextem rave scény pro oslavu svobody a sexuality na místě, kde se dokážeme nejen tolerovat, ale i milovat svůj svět v otevřenosti a volnosti. 

Foto archiv umělkyně

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Katarzia

19.11.2024, 20:30 / Club Fléda

Katarzia

19.11.2024, 20:30 / Club Fléda

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější