Kontrasty představí novou choreografickou generaci

26. květen 2016, 4:00

Kontrasty představí novou choreografickou generaci

Poslední baletní premiéra letošní sezóny představí mladé talentované choreografy, tanečníky NdB, tvořící na hudbu George Gershwina, Philipa Glasse, Michala Hrůzy a dalších.

Projekt tří choreografů se poprvé dostal na repertoár Baletu NdB. Mladí tvůrci vyjadřují pohybem svůj pohled na svět. Obsah v sobě spojuje náměty tragické, filosofické i odlehčené. K choreografii Lidice Jana Fouska, která měla svou úspěšnou premiéru v loňském ročníku Choreografického ateliéru, přibudou dvě zcela nové kreace vytvořené speciálně pro novou inscenaci – Rhapsody in Blue Markéty Habalové a Obliviously Aware Dana Datcu. Premiéra se uskuteční 10. června 2016 od 19:00 v divadle Reduta.

Choreografka a tanečnice Baletu NdB Markéta Habalová se věnuje choreografii od roku 1997. Na II. mezinárodní baletní soutěži v Brně 2006 získala 1. prémii za současnou choreografii. V rámci tvůrčích dílen Choreografický ateliér vytvořila choreografie Vesoul a Its Man´s World (2008), Concierto de Aranjuez, My Pajďom s koňom (2009) a Mezi světy (2014). Člen Baletu NdB Dan Datcu se choreografií začal zabývat v roce 2007 na festivalu Choreolab v St.Pöltenu, pro který vytvořil choreografii Given, but One Wing. Zúčastnil se choreografické soutěže Festival choreografických miniatur v Bělehradě, kde získal 1. cenu a Cenu kritiků za miniaturu Aton etoile (2013). Pro Slovinský národní balet v Ljubljaně vytvořil celovečerní balet Tristan a Isolda (2013). Sólista NdB Jan Fousek se choreografii věnuje teprve krátce a v menších projektech. Nyní spolupracuje s Taneční konzervatoří Brno, pro kterou vytvořil několik choreografií - Adagio (2013), Alice in Wonderland (2014) a Back to You (2014). Choreografie Lidice (2014) je jeho první prací pro Balet NdB

Kontrasty/ foto Ivan Pinkava

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější