Kühnův dětský sbor v Besedním domě

Kühnův dětský sbor v Besedním domě

Na zahajovacím koncertě osmého ročníku Cyklu abonentních koncertů Českého filharmonického sboru Brno vystoupí v neděli 6. října v Besedním domě v Brně Kühnův dětský sbor se sbormistrem Jiřím Chválou. V programu „Zpěvy domova“ provede skladby Zdeňka Lukáše, Jana Málka, Otmara Máchy, Petra Fialy, Josefa B. Foerstera a Zdeňka Lukáše včetně pásma písní a tanců. Spoluúčinkuje Ivana Motýlová – flétna a Daniel Wiesner – klavír. Choreografie Živana Vajsarová, výprava a kostýmy Alena Holbová.

Další koncerty v abonentní řadě ČSFB

neděle 1. prosince 2013
Petr Fiala: Suita pro smyčcový orchestr
Dmitrij Šostakovič: Klavírní koncert č. 1
Andrew Lloyd Webber: Requiem
pro soprán, tenor, chlapecký hlas, smíšený sbor a orchestr

neděle 22. prosince 2013
Camille Saint-Saëns:Vánoční oratorium
Jakub Jan Ryba: Česká mše půlnoční

neděle 26. ledna 2014
Georg Friedrich Händel: Mesiáš,
oratorium pro sóla, sbor a orchestr

neděle 23. února 2014
Ludwig van Beethoven: Missa solemnis
pro sóla, smíšený sbor a orchestr

neděle 30. března 2014
Sborový koncert ze skladeb Francise Poulenca, Oliviera Messiaena, Antona Brucknera,
Henryka Góreckého, Petra Fialy a Leoše Janáčka

Na všech koncertech vystupuje Český filharmonický sbor Brno.

Foto zdroj www.kuhnata.cz

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Zakladatel Českého filharmonického sboru Brno Petr Fiala dnes slaví sedmdesáté narozeniny. Kromě gratulace to pokládám za dobrou příležitost k rozhovoru o jeho práci současné, minulé i budoucí.  více


Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější