Kytarový Institut Brno připravuje nové workshopy

Kytarový Institut Brno připravuje nové workshopy

První z řady workshopů se zaměřuje na rychlost a techniku hry na kytaru. Výuku povedou profesionální lektoři z metalové, rockové a jazzové scény Michal Kůs, Aivn Jaschke a Vilém Spilka.

Kytarový Institut založil v roce 2014 kytarista František Chaloupka. Výuka v pěti odděleních (Rock & Heavy, Jazz-Blues, Pop-folk, Flamenco a Klasika) se zaměřuje především na strunné nástroje, kompozici a improvizaci a je určena pro všechny úrovně pokročilosti i věkové kategorie. Kromě praktické výuky je možné navštěvovat i předměty hudební teorie. První workshop a fórum pro kytaristy a baskytaristy jsou ohlášeny na 16. února od 19:00 v prostorách Kytarového Institutu. Počet míst je omezen, rezervace zasílejte zde: kyt.institut@gmail.com

Aivn Jaschke je rockový hudebník, úzce spojený s muzikantským serverem Jamstage.cz, pro který točí videotesty hudebního vybavení; pravidelně také zveřejňuje výuková videa na svém YouTube kanálu. S kytarovým Institutem spolupracuje od Letních kurzů roku 2014 a workshopu zaměřeného na pentatoniku. 

Metalový žánr zastoupí Michal Kůs, kytarista skupiny Eagleheart. Výuce kytary se věnuje přes šest let, v poslední době se zabývá především komponováním a produkci materiálu pro nové album.

Jazz bude reprezentovat brněnský hudebník Vilém Spilka, vedoucí Katedry jazzové interpretace na JAMU a ředitel festivalu JazzFestBrno. Spilka též vede vlastní soubor Vilém Spilka Quartet.

Vilém Spilka/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Kytarový workshop: "Rychlost" I.

16.2.2016, 19:00 / Kytarový Institut



Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Poslední z komorních koncertů v brněnských vilách na festivalu Janáček Brno 2024 se odehrál v neděli 24. listopadu odpoledne. Smyčcové kvartety Vítězslavy Kaprálové, Leoše Janáčka a Vítězslava Nováka provedlo ve vile Löw-Beer Janáčkovo kvarteto ve složení Miloš Vacek – 1. housle, Richard Kružík – 2. housle, Jan Řezníček – viola a Lukáš Polák – violoncello.  více

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Nejčtenější