L’AMOUR: digitální láska v pohybu

6. květen 2015, 8:41

L’AMOUR: digitální láska v pohybu

Projekt L’AMOUR inspirovaný myšlenkami románu Zpověď dítěte svého věku Alfreda de Musseta připravuje Divadlo na Orlí.

Inscenace spojuje živou hudbu, činohru, pohybové divadlo, současný tanec i prvky nového cirkusu a videomappingu. Autorské představení založené na tématu lásky v dnešní digitální době se odehrává na pozadí příběhu Mussetovy postnapoleonské generace, s velmi silnou paralelou v naší době. V režii Mariky Smrekové účinkují studenti obou fakult JAMU. Premiéra se uskuteční 15. května od 19:00 v Divadle na Orlí.

Na autorském projektu Hudební a Divadelní fakulty JAMU se podílí 23 studentů a 5 externistů. Mezi nimiž najdeme i video designera z pražského vizuálního studia Lunchmeat - Lukáše Dřevjaného, light designera, pedagoga a člena Institutu světelného designu Vladimía Buriana nebo slovenského tanečníka, choreografa, performera a držitele prestižní Bessie Awards - Jara Viňarského.

Foto archiv projektu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pavel Klvaňa

30.11.-1, 0:00 / Klub Leitnerova

Test Punk

30.11.-1, 0:00

Bolehlav | Kadimír 269 | Zmar

30.11.-1, 0:00 / Vegalité

Tmavomodrý festival 2015

13.5.2015, 19:00 / Sál Břetislava Bakaly

Nazareth

15.5.2015, 19:00 / Sono Centrum

Příhody kluka BomBarďáka

15.5.2015, 19:00 / Sál Břetislava Bakaly

Tosca

15.5.2015, 19:00 / Janáčkovo divadlo

L´amour: Experiment

15.5.2015, 19:00 / Divadlo Na Orlí

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější