La Película: Španělské filmy a flamenco

17. únor 2016, 4:00

La Película: Španělské filmy a flamenco

Vystoupením flamenca a novým filmem režiséra Julia Medema s názvem Ma Ma začne zítra 11.ročník festivalu španělských filmů La Película.

Festival oficiálně zahájí rada pro konzulární záležitosti španělského velvyslanectví Pablo Rupérez Pascualena. Poté v Univerzitním kině Scala vystoupí frekventanti kurzů flamenca pod vedením Emy Rosy a nakonec diváci zhlédnou filmové drama Ma Ma s Penélope Cruz v hlavní roli. Festival začíná ve čtvrtek 18. února ve 20:30 v sále kina Scala.

Festival probíhající ve čtyřech městech ČR poskytne svým návštěvníkům ucelený pohled na španělskou a hispanoamerickou kinematografii od divácky úspěšných velkofilmů přes odbornou kritikou oceňované snímky až po dokumenty reflektující aktuální témata. Na programu jsou filmové novinky z Pyrenejského poloostrova i zemí Latinské Ameriky, nejvýraznější filmové počiny z Kuby, nezávislá mexická produkce i poslední velké úspěchy chilské národní kinematografie.

Program festivalu v Brně:

čt 18. 2. Ma Ma

pá 19. 2. Perleťový knoflík

pá 19. 2. Moje velká noc

so 20. 2. Babička

so 20. 2. Sex a Lucía

ne 21. 2. Zrzavá veverka

ne 21. 2. Vrátili se...

Ema Rosa/ Foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější