Lady Praga přiveze do Brna nové album Bez retuší

Lady Praga přiveze do Brna nové album Bez retuší

Skupina Lady Praga v čele se zpěvačkou Veronikou Bergmanovou, přiveze do brněnského Music Labu své druhé album Bez retuší.

Kapela Lady Praga debutovala roku 2016. Od té doby hraje v sestavě se zpěvačkou Veronikou Bergmanovou, pianistou Janem Kubínem, bubeníkem Karlem Křížem a basistou Martinem KneslemBez retuší tvoří devět autorských skladeb Martina Knesla a pianisty Jana Kubína, závěr patří kultovní písni šedesátých let Sunny. Kapela se žánrově hrdě hlásí k označení popu pro dospělé, přesto jsou její jazzové a někdy až rockové kořeny zcela jasně slyšitelné. S lehkostí a vtipem textově pracuje s tématy mezilidských vztahů, láskou ve všech podobách, postavením jedince v dnešní společnosti i glosováním stereotypních povinností každodenního života.

První album s názvem Sociální experiment (2017) bylo záznamem živého koncertu z brněnského klubu Stará pekárna, kterým Lady Praga oslavila rok působení, atmosféru živého vystoupení přenesla kapela i na svou druhou desku. Která vznikala v nahrávacím studiu 3bees v Jinočanech, ale opět za přítomnosti fanoušků. “Od způsobu natáčení se odvíjí název alba Bez retuší. Natáčeli jsme dohromady, návštěvníci ale měli ve sluchátkách vynikající studiový zvuk. Přizvali jsme také hudební hosty - kytaristu  Honzu Sládka (Pod Černý vrch), perkusistu Adama Reka (Bandaband) a vokalistky pěveckého sboru Bubureza, Michaelu Palovou, Kristýnu Farag a Veroniku Laznovou,”  popisuje vznik Bez retuší kapelník Martin Knesl.

Lady Praga koncertně debutovala roku 2016, od té doby pravidelně vystupuje na klubových a festivalových pódiích. Své nové album představí 12. ledna 2019 v Music Labu.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Novoroční koncert Filharmonie Brno je již 1. ledna v Janáčkově divadle zaběhlou tradicí. Ani letošní rok nebyl výjimkou, a orchestr pod vedením dirigenta Michela Tabachnika provedl program složený zejména z děl Johanna Strausse mladšího. Brněnská filharmonie takto zahájila takzvaný straussovský rok. V roce 2025 totiž má skladatel titulovaný jako král valčíků významné jubileum 200 let od narození. Straussovy kompozice doplnily skladby Ericha Wolfganga Korngolda, Richarda Strausse a Dimitrije Šostakoviče.  více

Dva večery po sobě hostilo koncem listopadu brněnské Divadlo Husa na provázku taneční představení s názvem Bohyně. Šlo o magisterskou práci Jana Kysučana. Stávající vedoucí taneční složky Vojenského uměleckého souboru Ondráš s představením inspirovaným kopaničářskými bohyněmi, ale i pohanskou minulostí, před dvěma lety absolvoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. V rozhovoru jsme se dostali pod pokličku umělecké choreografie i představení samotného.  více

Nejčtenější