Letní škola barokní hudby s Andreasem Schollem a Tamar Halperin

Letní škola barokní hudby s Andreasem Schollem a Tamar Halperin

Czech Ensemble Baroque opět pořádá Letní školu barokní hudby na zámku Holešov. Osmnáctý ročník nese téma Duchovní vs. světské v díle J. S. Bacha. Zváni jsou zpěváci a instrumentalisté, kteří již mají zkušenosti s interpretací staré hudby, i noví zájemci. Letošními lektory jsou kontraterorista Andreas Scholl a jeho manželka, cembalistka Tamar Halperin.

Zpěváci a instrumentalisté, kteří již mají zkušenosti s interpretací staré hudby, i noví zájemci – ti všichni jsou zváni na 18. ročník Letní školy barokní hudby, kterou od 7. do 16. srpna hostí zámek Holešov. Oblíbený a mladými umělci vyhledávaný mezinárodní hudební workshop, jehož pořadatelem je Czech Ensemble Baroque, je jedinečnou příležitostí získat cenné teoretické i praktické zkušenosti, intenzivně pracovat pod vedením prvotřídních lektorů z celé Evropy. Vrcholem budou tradičně tři velké společné závěrečné koncerty, na nichž zazní kantáty J. S. Bacha: Wachet auf, ruft uns die Stimme (BWV 140) a Tönet, ihr Pauken! (BWV 214). Přihlášky na Letní školu barokní hudby 2020 jsou k dispozici do 1. června na webu

Letní škola barokní hudby (LŠBH) se zájmu odborné i laické veřejnosti. Praktická výuka je rozšířena o řadu přednášek a podnětných rozhovorů o lidech a s lidmi pohybujícími se v oblasti staré hudby a její poučené interpretace. Vyučují se všechny umělecké kategorie podílející se na realizaci děl (sbor, sóla, ansámbly, varhanní pozitiv, cembalo, housle, hoboj, violoncello, flétna a další). Kromě toho, že frekventanti absolvují sólové hodiny u svých lektorů, je pro ně neocenitelnou zkušeností společný nácvik díla. Pokročilejší studenti mají kromě nastudování hlavní skladby svůj vlastní studijní plán, jehož výsledky mohou spolu se svými pedagogy prezentovat na dvou studentských koncertech, a především v interpretační soutěži o výstup s orchestrem a kontrakt s Hudebním festivalem Znojmo. „Letošní 18. ročník LŠBH je poctou Johannu Sebastianu Bachovi. Chce studentům a posluchačům přiblížit nejen známé dílo barokního velikána v rovině duchovní, ale ukázat, že Bach byl skutečným mistrem i v oblasti dramatického umění. Kantáta 214 je ukázkou toho, jak by to asi vypadalo, kdyby Bach napsal nějakou operu,“ popisuje zaměření letošního ročníku dirigent Roman Válek, který LŠBH v roce 2003 založil a dodnes se koná pod jeho supervizí.

Mezi lektory je jeden z nejžádanějších kontratenoristů – Andreas Scholl a jeho manželka, cembalistka Tamar Halperin, která na téma J. S. Bach obhájila dizertaci a získala doktorát na Juilliard School v New Yorku. Pro zájemce o studium u těchto lektorů bude otevřená „Masterclass“, do které budou vybrání na základě nahrávky jen ti nejlepší uchazeči. Mezinárodní tým lektorů,  dále tvoří Roman Válek (orchestrální třída), Anastasia Baraviera (violoncello), Luise Haugk (hoboj) a Dagmar Šašková (zpěv), Petr Zajíček a Josef Žák (barokní housle), Jakub Kydlíček a Michaela Koudelková (zobcová flétna), Tereza Válková (sbor) a další.

Komorní a kantátové koncerty v rámci Letní školy barokní hudby 2019:

Komorní a kantátové koncerty 2020:

  1. 8. 2020, 20:00 – Koncert lektorů, Zámek Holešov
  2. 8. 2020, 20:00 – 1. studentský koncert – Duchovní, Kostel sv. Anny Holešov
  3. 8. 2020, 20:00 – 2. studentský koncert – Zámecká noc, Zámek Holešov
  4. 8. 2020, 19:30 – Závěrečný koncert, Zámek Holešov
  5. 8. 2020, 19:00 – Závěrečný koncert, kostel sv. Petra a Pavla Kelč
  6. 8. 2020, 16:00 – Závěrečný koncert, Kroměříž skleník Květné zahrady

Všechny koncerty jsou přístupné veřejnosti. Předprodej vstupenek od 1. 8. 2020 v Městském informačním centru – nám. Dr. E. Beneše 17, Holešov, 573 395 344 nebo prostřednictvím SMSticket. Prodej také na místě hodinu před koncertem.

Andreas Scholl/ foto Patrick Walter

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější