Madama Butterfly naposledy v této sezóně

21. duben 2016, 4:00

Madama Butterfly naposledy v této sezóně

Brněnští diváci mají poslední příležitost vidět Adrianu Kohútkovou coby Cio-Cio-San, dánského tenoristu Magnuse Vigiliuse v roli Pinkertona a Romana Janála jako Sharplesse ve slavném díle Giacoma Pucciniho.

Libreto k tragické opeře o dvou dějstvích napsali Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Děj se odehrává na počátku 20. století v japonském městě Nagasaki. Příběh lásky mezi japonskou gejšou a americkým důstojníkem uvádí Janáčkova opera v režii Jiřího Nekvasila. Poslední představení Madama Butterfly v této sezóně proběhne v sobotu 23. dubna od 19:00 Janáčkově divadle.

V roli Cio-Cio-San (Madama Butterfly) hostuje slovenská sopranistka Adriana Kohútková. Vystudovala VŠMU u prof. Hany Štolfové-Bandové a od roku 1993 je přední sólistkou Slovenského národního divadla. Za ztvárnění postav Melisandy (1996), Šemáchanské carevny (2002) a Taťány (2006) získala cenu Slovenského literárního fondu, za koncertní výkony pak cenu Frica Kafendy. Spolu s ní vystoupí sólista Národního divadla Brno, barytonista Roman Janál.

V roli Pinkertona vystoupí hostující dánský tenorista Magnus Vigilius, absolvent Královské dánské akademie. Vigilius působil ve Funen Opera, ve Skotské opeře a Dánské královské opeře, pravidelně spolupracuje se Symfonickým orchestrem Aalborg, Dánským královským orchestrem, Symfonickým orchestrem Odense ad. V létě 2016 nastuduje Erika (Bludný Holanďan) pro Opera on Skäret a v sezóně 2016/17 Leandera (Carl Nielsen: Maskarade) a Siegmunda;(Valkýra) pro Dánskou královskou operu. Role Pinkertona byla jeho brněnským debutem; do Janáčkova divadla se vrátí na podzim jako Boris v nové inscenaci opery Káťa Kabanová, která zahájí festival Janáček Brno 2016.

Madama Butterfly/ Foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější