Madama Butterfly naposledy v této sezóně

21. duben 2016, 4:00

Madama Butterfly naposledy v této sezóně

Brněnští diváci mají poslední příležitost vidět Adrianu Kohútkovou coby Cio-Cio-San, dánského tenoristu Magnuse Vigiliuse v roli Pinkertona a Romana Janála jako Sharplesse ve slavném díle Giacoma Pucciniho.

Libreto k tragické opeře o dvou dějstvích napsali Luigi Illica a Giuseppe Giacosa. Děj se odehrává na počátku 20. století v japonském městě Nagasaki. Příběh lásky mezi japonskou gejšou a americkým důstojníkem uvádí Janáčkova opera v režii Jiřího Nekvasila. Poslední představení Madama Butterfly v této sezóně proběhne v sobotu 23. dubna od 19:00 Janáčkově divadle.

V roli Cio-Cio-San (Madama Butterfly) hostuje slovenská sopranistka Adriana Kohútková. Vystudovala VŠMU u prof. Hany Štolfové-Bandové a od roku 1993 je přední sólistkou Slovenského národního divadla. Za ztvárnění postav Melisandy (1996), Šemáchanské carevny (2002) a Taťány (2006) získala cenu Slovenského literárního fondu, za koncertní výkony pak cenu Frica Kafendy. Spolu s ní vystoupí sólista Národního divadla Brno, barytonista Roman Janál.

V roli Pinkertona vystoupí hostující dánský tenorista Magnus Vigilius, absolvent Královské dánské akademie. Vigilius působil ve Funen Opera, ve Skotské opeře a Dánské královské opeře, pravidelně spolupracuje se Symfonickým orchestrem Aalborg, Dánským královským orchestrem, Symfonickým orchestrem Odense ad. V létě 2016 nastuduje Erika (Bludný Holanďan) pro Opera on Skäret a v sezóně 2016/17 Leandera (Carl Nielsen: Maskarade) a Siegmunda;(Valkýra) pro Dánskou královskou operu. Role Pinkertona byla jeho brněnským debutem; do Janáčkova divadla se vrátí na podzim jako Boris v nové inscenaci opery Káťa Kabanová, která zahájí festival Janáček Brno 2016.

Madama Butterfly/ Foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější