Magdalena Kožená zve na festival Concentus Moraviae plný hudby a humoru

Magdalena Kožená zve na festival Concentus Moraviae plný hudby a humoru

Patronka festivalu Concentus Moraviae Magdalena Kožená dnes vystoupí na pódiu brněnského Bobycentra s Ondřejem Havelkou a jeho Melody Makers. Benefičním koncertem festival společně podpoří písněmi Colea Portera a zároveň pozvou na jeho další ročník. Během večera pokřtí i porterovské CD s písněmi, které v podání Kožené a Havelkových Melody Makers zazněly v premiéře právě v rámci loňského ročníku festivalu Concentus Moraviae.

Podtitul galakoncertu Let’s Misbehave / Pojďme si zařádit jsme si vypůjčili z jednoho z Porterových evergreenů. Dokonale totiž předjímá téma XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae, který bude celý věnován humoru v hudbě, a to v originální dramaturgii belgického muzikologa Jelleho Dierickxe. Při příležitosti galavečera v Bobycentru odtajníme pětici vybraných exkluzivních programů na červen 2018!” slibuje ředitel festivalu David Dittrich.

Během festivalu Concentus Moraviae, který se uskuteční mezi 1. a 27. červnem 2018, se posluchačům dostane přehršel všemožných hudebních nonsensů, triků a švindlů, barokních rošťáren, od Hudebního žertu W. A. Mozarta až po skladby „ve tvaru hrušky“. Na festivalových pódiích se o hudbu s úsměvem postarají Iva Bittová a Ensemble Opera Diversa, duo fenomenálních hudebních klaunů Igudesman a Joo, ale také Collegium Marianum a Cracovia Danza s bachovským Baletem o kávě, Soňa Červená s klavíristou Karlem Košárkem či Orchestr Berg a další. Rezidenčním autorem XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae je příznačně Miloš Štědroň, skladatel a muzikolog renesančního záběru, pro nějž je téma festivalu v jeho životě i tvorbě klíčové.

Dramaturg XXIII. ročníku festivalu Concentus Moraviae Jelle Dierickx se inspiroval výstižným bonmotem jednoho z největších hudebních bavičů, klavíristy a dirigenta Victora Borgeho, který prohlásil, že úsměv je nejkratší vzdáleností mezi lidmi. S populární sedmou Humoreskou Antonína Dvořáka coby svou ústřední melodií se festival vydá zkoumat fascinující propojení mezi hudbou a humorem. Mnoho hudebních festivalů se zaměřuje na „vznešeno“, jen málokteré na „vznešeno naruby“. „Spojení hudby a humoru bývá často dílem hudebních klaunů, ale dá se toho podniknout mnohem víc, než jen nahradit noty červenými nosy,” vysvětluje Jelle Dierickx a dodává: „Slavní komici jako Charlie Chaplin nebo Louis de Funès to věděli. Filozofové a spisovatelé jako Sokrates, Diogenes, Cervantes, Montaigne, Nietzsche nebo Kundera se smáli každý po svém a pomohli tím definovat Evropu. Podle Milana Kundery je smích dokonce metaforou Evropy, obsahuje schopnost pochybovat, být kritický. Hudba to dokáže rafinovaně a jemně doplnit.“ A to vše bude v hudbě hledat a prokazovat Concentus Moraviae 2018.

Dnes, tedy 7. prosince 2017 bude zahájen předprodej vstupenek na pětici vybraných koncertů. Veškeré informace o Galakoncertu, festivalu Concentus Moraviae 2018 i předprodeji vstupenek na prvních pět zveřejněných koncertů, který začíná 7. prosince, najdete zde.

 

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější