Majáky české kultury včera rozsvítily Brno

Aktuálně jsou zrušené veškeré kulturní akce. V reakci na tuto situaci se mnohé brněnské instituce připojily k iniciativě #kulturunezastavíš. Včera v půl osmé večer se proto rozsvítily reflektory a světla divadel a koncertních sálů po celé ČR.

K nynějšímu stavu kulturní scény uvedla ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová následující: „Hráli jsme do poslední chvíle, dojal nás potlesk vestoje po včerejším koncertu, kterým nás posluchači vyprovodili až do šaten. V práci pokračujeme a těšíme se, až se zase uvidíme a uslyšíme naživo, jsme připraveni.“. Stejně jako Besední dům – sídlo Filharmonie Brno, se v Brně rozsvítilo i Mahenovo divadlo, Divadlo Husa na provázku, divadlo Reduta, Městské divadlo Brno a další. Reflektory namířené k nebi a světla před budovami posloužily jako symbol sounáležitosti kulturních institucí a subjektů.

Stanislav Moša, ředitel Městského divadla Brno a předseda Asociace profesionálních divadel České republiky řekl: „Městské divadlo Brno vnímá závažnou situaci, která kolem nás dnes na celém světě panuje. Maják, který jsme v pondělí rozsvítili nad naším divadlem, však neznamená, že jsme přestali pracovat. Pilně zkoušíme inscenace, které, jak doufáme, a spolu s námi i naši diváci, brzy zažijí své premiéry. Vzhledem k tomu, že v období, kdy jsme mohli hrát, se uskutečnilo celkem 114 představení a neznáme nikoho z diváků, kdo by byl na nich infikován covidem-19, předpokládáme, že se do stejného režimu brzy vrátíme. Česká živá divadelní kultura nesmí být za žádných okolností poražena jakýmkoliv virem!“

foto FB Janáčkovy opery

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější