Maraton hudby Brno 2020: Festival ušitý městu na míru láká na řadu novinek

Letní procházka městem, kde zní hudba snad na každém kroku? Takový byl a opět bude festival Maraton hudby Brno. Centrum Brna letos v srpnu rozezní festival už popáté. Program slibuje velký žánrový rozptyl, zvučná jména umělců, ale také prostor pro začínající mladé talenty. Opět se bude hrát na netradičních místech a v pokojích od Kateřiny Šedé, koncertovat se bude nově třeba ve špajzu a dětském pokoji.

Maraton hudby Brno 2020 může svojí pestrostí zaujmout každého posluchače, program si totiž každý namixuje dle svého gusta. Dramaturgii letošního ročníku sestavují osobnosti brněnské hudební scény jako Přemysl Štěpánek, Jan Polyak, Josef Buchta, Oldřich Vojáček, Mária Hvozdecká, Hana Bartošová a další. Festival letos proběhne od 13. do 16. srpna 2020. Směs hudebních žánrů letos zastupuje big beat, groove, taneční hudba, opera, folklor, world music, klasika či hudba z muzikálů.

Hausopera chystá další site-specific operu Hra o Malinu, která se odehraje přímo v knihkupectví Michala Ženíška a k opravdovému maratonu přispěje tradiční Piano-štafeta v režii Davida Marečka. Vystoupí Barbara Marie Willi a chybět letos nebudou ani Nekonečné varhany u Jezuitů. Indigo Quartet v rámci festivalu oslaví třetí dekádu společného hraní. Oslavu odstartuje retrospektivním koncertem s hosty - šansoniérkou Andreou Burešovou a skladatelem a klavíristou Zdeňkem Králem, který připraví i svůj vlastní večer. Kulatiny letos oslavilo také hudební vydavatelství Indies, které připomene Jitku Šuranskou a svůj sobotní program věnuje tématu Ženský hlas a srdce. Taneční scéna zakotví v pátek na Dominik stage, na Django stage vystoupí Jan Bendig, Alžbětínská scéna v Divadle Husa na provázku bude plná folkloru. Jeden koncert za druhým čeká posluchače na Guest stage na nádvoří Staré radnice. Maraton letos přivítá do festivalové rodiny také novou Groove scénu a přestaví muzikálové melodie. Prostor dostane také řada mladých talentů, mezi nimiž je například klavírista Radek Bagár a jeho sólový debut na festivalu. O dětský program a divadelní přestavení se tradičně postará festival Na prknech, dlažbě i trávě, který na Moravském náměstí nabídne například speciální Loutkoviště pro děti a jejich rodiče, Break dance pro teenagery, Gastro divadlo pro fajnšmekry a mnoho dalšího.

Součástí festivalu je tradiční Bezuliční busking v režii Kateřiny Šedé. Umělci mohou zazpívat v kuchyni nebo ve vaně stejně dobře jako na monstrózním pódiu. Buskeři se v létě dočkají stěhování do většího. V brněnských ulicích totiž oproti minulému roku vyroste celý byt a vedle ložnice na České, obýváku v Myší díře, koupelny na Jakubáku a kuchyně za Letmem bude možné zabydlet třeba dětský pokoj, ve kterém poprvé v historii Maratonu hudby odstartuje dětský busking. Letos se bude několik koncertů odehrávat také ve špajzu. Návštěvníci festivalu budou mít možnost oslavit narozeniny v dětském pokoji, požádat přítelkyni o ruku ve špajzu nebo společně se vykoupat ve vaně na Jakubáku.

Více informací najdete na webu festivalu.

Foto archiv festivalu 2019

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější