Maraton hudby Brno: DJ Jon Hopkins, Cirk La putyka, busking i opera v bazénu

Multižánrový festival Maraton hudby Brno dnes zveřejnil část ze svého hlavního programu. Během čtyř festivalových dnů proběhne v centru města tradiční bezuliční busking, setkání flašinetářů, Nekonečné varhany u Jezuitů a Pianoštafeta v pasáži Alfa. Do Brna zavítá například DJ Jon Hopkins z Británie, tanečně cirkusová skupina Motionhouse a NoFit State nebo Cirk La Putyka. Místní scénu zastoupí třeba Hausopera se svým představením Poslední pólo, které proběhne přímo v lázeňském bazénu.

Brno se od úspěšného zápisu do Sítě kreativních měst UNESCO pyšní titulem „město hudby“. Cílem festivalu Maraton Hudby Brno, který letos vstupuje do čtvrtého ročníku, je na čtyři dny v roce proměnit centrum města v jednu velkou hudební scénu. Na Dominikánském náměstí bude stát velké pódium, na kterém se vystřídá mix žánrů od alternativy přes filmovou hudbu po rock a pop. Na na své si zde přijdou děti i dospělí. Odpočinková zóna s informativním stánkem festivalu bude stát na nádvoří Staré radnice. Již tradiční bezuliční busking Kateřiny Šedé letos v ulicích Brna rozestaví speciální „pokojíky“ pro pouliční muzikanty. Kromě buskingu se v programu opět objeví také flašinetáři, varhaníci u Jezuitů a pianisté v Alfa pasáži. Nebude chybět ani folklor. Letošní novinkou je folková a alternativní stage.

Soubor nového cirkusu Cirk La Putyka přiveze do Brna svoji inscenaci Isole, jejíž název vychází z italského termínu pro ostrov a zároveň odkazuje na báseň No Man Is an Island od Johna Donnea. Pod záštitou pražského festivalu Letní Letná se tak uskuteční brněnská premiéra tohoto představení. Netradičním místem pro kulturní zážitek budou tentokrát Lázně Rašínova. Site specific opera Poslední pólo je připravena na míru bazénu, ve kterém se bude odehrávat. Hudba Marka Ivanoviće se zde prolne s ladnými pohyby akvabel, nostalgické libreto Josefa Škarky v podání operních zpěváků vystupujících v plavkách zase potvrdí, že na první lásku se nezapomíná. Za touto jednoaktovou operou stojí spolek nadšenců – profesionálů Hausopera.

Z Británie míří do Brna také elektronický producent a DJ Jon Hopkins, známý například svou spoluprací s kapelou Coldplay. Synonymem Hopkinsovy vlastní tvorby je opojně organický zvuk a vytříbený smysl pro skládání mnohovrstevnatých kompozic. Jeho produkce je přehlídkou promyšleného vizionářství plného nakažlivé smyslovosti a fanoušky si nachází napříč žánry.

Co vznikne spojením tance a cirkusu ukáže představení BLOCK, které posouvá hranice obou forem umění. Umělci ze souborů Motionhouse a NoFit State postupně skládají dvacet rozměrných bloků do nekonečné palety tvarů a sestav, na kterých pak rozehrávají svou show o životě ve městě včetně všech jeho rozporů a výzev. Toto představení přináší Maraton ve spolupráci s festivalem Na prknech, dlažbě i trávě. Vstupné je zdarma.

Isole - Cirk La Putyka/ foto archiv souboru

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější