Maraton hudby Brno: Pianoštafeta láká hráče na neděli

Maraton hudby Brno: Pianoštafeta láká hráče na neděli

Jedinečnou příležitost zahrát si na jednom pódiu s takovými klavírními osobnostmi, jako je např. Renata Lichnovská Ardaševová nebo David Mareček nabízí všem klavíristům bez rozdílu věku a dosaženého hudebního vzdělání speciální a mimořádně oblíbená akce Maratonu hudby Brno nazvaná PIANOŠTAFETA.

Ať už jste amatéři nebo profesionálové, malí žáci či zasloužilí profesoři, všichni jste v neděli 14. srpna zváni do pasáže Alfa, abyste převzali klavírní štafetu a po dohrání svého kousku ji předali dál! Maximální délka jednoho vystoupení je 5 minut, vřele vítány jsou také první krátké skladbičky začínajících klavíristů.

I letos platí, že kromě sólové hry na klavír je možné přihlásit i jiné nástroje s doprovodem klavíru.

Pianoštafetou, kterou zahájí ve 14:00 hodin patronka letošního ročníku klavírista Renata Lichnovská Ardaševová, bude tradičně provázet ředitel České filharmonie a klavírista David Mareček.

Přijďte si zahrát, nebo jen poslouchat. Na místě se můžete rozhodnout, zda štafetu převezmete, nebo ne. Své pevné místo u klavíru ale nejjistěji získáte registrací předem: Jakub Kalus na e-mailu pianostafeta@gmail.com

Aktuality a další informace sledujte na FB Maratonu hudby.

Foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější