Masterclass francouzské hudby s Dagmar Šaškovou

Masterclass francouzské hudby s Dagmar Šaškovou

Akademie staré hudby pořádá masterclass mezzosopranistky Dagmar Šaškové se zaměřením na francouzskou barokní hudbu. Kurz je otevřen všem milovníkům barokní hudby, a to bez omezení věku. Je vhodný pro aktivní i pasivní účast, registrace účastníků bude probíhat pouze do zítřejšího dne, tedy 24. září 2019.

Kurz je zaměřen na barokní vokální hudbu 17. století - především na interpretaci a práci s textem. U zpěváků je předpokladem pro práci znalost angličtiny, italštiny, nebo francouzštiny. Loutnista Manuel de Grange a cembalista Laurent Stewart mají letité zkušenosti s doprovodem zpěváků a znají dobře nejen francouzský, ale i italský repertoár. Je možné přijít i s vlastním korepetitorem. Na místě bude k dispozici cembalo. Na každého aktivního účastníka máme vyhrazeno 60 min. Celkový počet míst pro aktivní účast je 7. Neaktivní účast je vítána a je zdarma. Kurz proběhne 29. září 2019 od 10:00 do 13:00 a od 14:00 do 18:00 na Akademii staré hudby (Janáčkovo náměstí 2a, Brno). Přihlášku zašlete lze zaslat do 24. září 2019 na dagmar.saskova@email.cz (jméno a příjmení, věk, telefonní kontakt, hlasový obor, seznam skladeb, na kterých chcete pracovat, zda požadujete doprovod cembala, loutny nebo budete mít svůj, příp. zda preferujete hodinu v dopoledním nebo odpoledním bloku). Aktivní účast bude potvrzena do 25. září 2019.

Mezzosopranistka Dagmar Šašková se již 15 let specializuje na barokní hudbu. Po studiu sólového zpěvu na ZČU v Plzni a JAMU v Brně vystudovala barokní zpěv v Centru barokní hudby ve Versailles. Jako sólistka spolupracuje se soubory Collegium 1704, Musica Florea, Akadêmia, Il Festino, Le Poème Harmonique, Le Concert Brisé, La Fenice, Les Paladins, Pygmalion, La Reverencia a Simphonie du Marais. Natočila více než 15 CD italské, francouzské a něm. Dagmar Šašková vystoupí 1. října 2019 v rámci festivalu Moravský podzim v Konventu milosrdných bratří v Brně. Na programu je francouzská dvorská hudba (Lambert, Marais, Couperin).

Dagmar Šašková/ foto web umělkyně

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější