Matilda: rodinný muzikál podle knihy Roalda Dahla

Matilda: rodinný muzikál podle knihy Roalda Dahla

Muzikál Matilda vychází z knižní předlohy anglického romanopisce Roalda Dahla, která vyšla v roce 1988. Brněnská premiéra muzikálu proběhne v překladu a režii Petra Gazdíka. Matilda má tři alternující se představitlky titulní role – Annu Bergerovou, Marii Juráčkovou a Karolinu Kabele. V dalších rolích vystoupí například Jiří Mach, Milan Němec, Kristýna Daňhelová, Dagmar Křížová, Alena Antalová, Johana Gazdíková a další. Dirigenty inscenace jsou Dan Kalousek a Ema Mikešková. Choreografii tvořila Carli Rebecca Jefferson.

Režisér Petr Gazdník se na tuto premiéru se svým týmem připravoval dlouho dopředu. V prosinci roku 2021 proběhly konkurzy na dětské role a v následujících šesti měsících se děti, které uspěly, účastnily dvakrát týdně workshopů, aby tento náročný projekt zvládly. Z původní stovky dětí bylo vybráno 26 těch nejlepších a to včetně trojice představitelek titulní role – Anny Bergerové, Marie Juráčkové a Karoliny Kabele. Premiéra se uskuteční v sobotu 21. ledna 2023 od 19:00 v Městském divadle Brno.

Matilda je příběh malé holčičky, která měla smůlu a narodila se do rodiny nechápající její výjimečný talent a nadání, popisuje boj hlouposti s inteligencí a válku krutosti s laskavostí. Celý svět kolem Matildy jako by se zbláznil, dívenka se nestačí divit, s jakými překážkami se setkává. Podobně jako v ostatních Dahlových knihách i tady ale vítězí dětská upřímnost, čistota a srdečnost nad dospěláckou nabubřelostí a omezeností. Broadwayská verze muzikálu stála 16 miliónů dolarů, ale producentům se bohatě vyplatila – hrála se od premiéry 11. dubna 2013 po téměř čtyři roky. Získala pět Cen Tony a derniéru měla symbolicky na Nový rok 2017 po přesně 1 555 reprízách. Londýnská verze pak „běží“ vyjma covidové pauzy mezi březnem 2020 a zářím 2021 stále a pokořila magickou hranici 4 000 repríz.

Foto archiv MdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější