Městské divadlo Brno uvádí Flashdance

Městské divadlo Brno uvádí Flashdance

Film Flashdance patří mezi snímky, které ovlivnily celou generaci diváků – režisér Adrian Lyne v něm dokázal skvěle zachytit atmosféru 80. let. Romantický příběh o mladé svářečce Alex Owensové se zařadil do oblíbené skupiny filmů s taneční a hudební tématikou, jmenujme například Horečku sobotní noci z roku 1977, Pomádu z roku 1978, Fame z roku 1980, Footloose z roku 1984 či Hříšný tanec z roku 1987. Během dvou týdnů se prodalo 700 000 kopií soundtracku, který obsahoval písně What A Feeling, I love Rock’n’roll, Gloria či Maniac. Film ale zabodoval nejen díky pohádkové lovestory, v níž se Alex splní sen o tom být profesionální tanečnicí a zároveň najde muže svých snů, ale také díky přesvědčivé atmosféře zachycující těžkou sociální situaci v tehdejším Pittsburghu. Lidé odkázaní na nízký příjem, kvůli kterému se musejí vzdát svých snů, nepatří pouze do osmdesátých let minulého století.

Právě v tomto tématu našli autoři nového divadelního muzikálu potenciál a rozhodli se známý příběh oživit téměř po třiceti letech na jevišti. Muzikál se poprvé objevil v Londýně v roce 2008, odkud se vydal na anglické turné, z kterého se na West End vrátil do Shaftesbury Theatre v lednu roku 2011. Zde nezaznamenal takový úspěch, jaký se od něj očekával, proto se autoři rozhodli dílo znovu přepracovat. V současné době je tato nová verze na americkém turné a chystá se její premiéra na Broadwayi. Scénář podle filmu napsali Tom Hadley a Robert Cary, druhý jmenovaný je spolu se skladatelem hudby Robbie Rothem také autorem písňových textů.

Naši evropskou premiéru uvede Městské divadlo Brno v režii Stanislava Moši a novém překladu Jiřího Joska. Choreografii vytvořili Aneta Majerová, kterou známe jako jednu z choreografek muzikálů Kočky či Chicago, a chorvatský tanečník a choreograf Igor Barberić, který se do Městského divadla znovu vrací po práci na muzikálech Mozart! či Hair. Inscenační tým doplnil scénograf Christopher Weyers, kostýmy navrhla Andrea Kučerová. O hudební nastudování se rozdělili Dan Kalousek a Ema Mikešková spolu se sbormistrem Karlem Škarkou. V hlavní roli alternují Svetlana JanotovéIvana Vaňková, partneri jim budou Dušan VitázekOndřej Studénka. Premiéra proběhne na Hudební scéně zítra, v sobotu 28. září.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Hana Holišová získala jedinou cenu Thálie z brněnských nominací za rok 2012. Mluvili jsme nejen o oceněné roli dospělé Jany v muzikálu Papežka, ale o práci v Městském divadle Brno vůbec. A také o filmu, o Kometě, ohňostrojích a houbách.  více

MATILDA

18.12.2024, 18:00 / Hudební scéna MDB

NE/NORMÁLNÍ

19.12.2024, 19:00 / Činoherní scéna MDB

Vánoční koncert Javory

23.12.2024, 18:00 / Hudební scéna MDB

The Addams Family

27.12.2024, 19:00 / Hudební scéna MDB

Tříkrálový koncert

5.1.2025, 18:00 / Hudební scéna MDB

DRAHÝ EVANE HANSENE

13.1.2025, 19:00 / Hudební scéna MDB

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější