Metronome Blues vydal nové nové EP s názvem Exploded View

4. leden 2021, 2:00

Metronome Blues vydal nové nové EP s názvem Exploded View

Metronome Blues vydal v minulém roce novou desku Garden of Eden (Kabinet Records), která měla být pokřtěna na podzim v Kabinetu Múz, kde se kapela chtěla představit v novém složení. Koncerty ani turné se však stále nekonají. Místo toho kapela vydala nové EP Exploded View.

Nové EP kapely Metronome Blues, Exploded View, by se dalo nazvat „poctou“. S novým bubeníkem Peterem Kušnírikem (Nikander, Inheritance) ve skladbě Some Mess je Exploded View návratem k mnoha Braddockovým původním hudebním vlivům, zejména z DIY scény na Novém Zélandu a britského post-punku. Exploded View E.P – skladba Some Mess je krátký, ostrý úder do komplikovaného a chaotického světa. Skladba vznikla ve spolupráci s Peterem Kušnírikem (bicí). Nothing je zase noise-pop, který dokumentuje mnoho bezesných nocí během života v Tokiu, místu, ke kterému se Braddock vracel už na první eponymní desce Metronome Blues. Predator je vážná momentka ošklivosti hotelového pokoje pro generaci #MeToo. Botch England!, nejuvolněnější ze skladeb, je v podstatě osobní komentář na nešťastný anglický nový stav Bytí. Je pocta již zesnulému Marku E. Smithovi, příval drzé kritiky, jakási elegie o Británii. Jack of All Trades je jednou z dalších skladeb ovlivněných VU, dream-country hold urputné “working class”. Pět krátkých skladeb, pět explodovaných, zkreslených pohledů na svět. Exploded View E.P vyšlo digitálně na bandcampu a je v tištěné podobě součástí speciálního vinylového vydání desky Garden of Eden (Kabinet Reocrds, 2020).

Rhyse Braddock/ Foto Andulina

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější