Metronome Blues vydal nové nové EP s názvem Exploded View

4. leden 2021, 2:00

Metronome Blues vydal nové nové EP s názvem Exploded View

Metronome Blues vydal v minulém roce novou desku Garden of Eden (Kabinet Records), která měla být pokřtěna na podzim v Kabinetu Múz, kde se kapela chtěla představit v novém složení. Koncerty ani turné se však stále nekonají. Místo toho kapela vydala nové EP Exploded View.

Nové EP kapely Metronome Blues, Exploded View, by se dalo nazvat „poctou“. S novým bubeníkem Peterem Kušnírikem (Nikander, Inheritance) ve skladbě Some Mess je Exploded View návratem k mnoha Braddockovým původním hudebním vlivům, zejména z DIY scény na Novém Zélandu a britského post-punku. Exploded View E.P – skladba Some Mess je krátký, ostrý úder do komplikovaného a chaotického světa. Skladba vznikla ve spolupráci s Peterem Kušnírikem (bicí). Nothing je zase noise-pop, který dokumentuje mnoho bezesných nocí během života v Tokiu, místu, ke kterému se Braddock vracel už na první eponymní desce Metronome Blues. Predator je vážná momentka ošklivosti hotelového pokoje pro generaci #MeToo. Botch England!, nejuvolněnější ze skladeb, je v podstatě osobní komentář na nešťastný anglický nový stav Bytí. Je pocta již zesnulému Marku E. Smithovi, příval drzé kritiky, jakási elegie o Británii. Jack of All Trades je jednou z dalších skladeb ovlivněných VU, dream-country hold urputné “working class”. Pět krátkých skladeb, pět explodovaných, zkreslených pohledů na svět. Exploded View E.P vyšlo digitálně na bandcampu a je v tištěné podobě součástí speciálního vinylového vydání desky Garden of Eden (Kabinet Reocrds, 2020).

Rhyse Braddock/ Foto Andulina

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější