Mezinárodní festival divadelních škol v antickém duchu

9. duben 2015, 7:40

Mezinárodní festival divadelních škol v antickém duchu

Letošní 25. ročník festivalu Setkání/Encounter nese téma Nové Dionýsie. Představí se třináct divadelních škol z jedenácti zemí světa.

Antickým tématem se zaštítí pořadatelé už 25. ročníku Mezinárodního festivalu divadelních škol Setkání/Encounter. V pěti brněnských divadlech bude možné shlédnout jedinečnou přehlídku pořádanou Divadelní fakultou JAMU, představující třináct inscenací v téměř třech desítkách představení. Festival se bude konat od 14. do 18. dubna 2015.

V úterý 14. dubna po úvodním ceremoniálu festival zahájí Čechovovy Tři sestry v podání studentů z gruzínského Tbilisi. Tato škola přijíždí do Brna vůbec poprvé. Ve čtvrt stoleté historii přehlídky se na ní vystřídaly už školy z osmatřiceti zemí celého světa. Program festivalu je bohatý nejen na počet představení, ale také na různorodost žánrů. V letošním ročníku bude zastoupena klasická dramaturgie, současní autoři nebo třeba pohybové divadlo. Představení bude možné shlédnout na scéně Divadla na Orlí, ve studiu Marta, v Hadivadle, Divadle Husa na provázku a tamní sklepní scéně.

Vedle hlavního festivalového programu je nabízen také off-program. Každé ráno budou probíhat diskuze o představeních, rozdílech i podobnostech v divadelní práci jednotlivých škol. Studenti JAMU představí svou tvorbu v rámci off – programových představení. Nebudou chybět přednášky, workshopy a pouliční divadlo.

Foto archiv festivalu Setkání/Encounter

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější