Mezinárodní soutěž Leoše Janáčka: první místo pro Amalii Hall a Mucha Quartet

Mezinárodní soutěž Leoše Janáčka: první místo pro Amalii Hall a Mucha Quartet

Vítězkou v sólové hře na housle se stala Amalia Hall z Nového Zélandu, v kategorii smyčcových kvartet pak slovenské těleso Mucha Quartet.

V celkovém počtu 60 soutěžících z 24 zemí světa se v Brně utkali mladí umělci v kategorii sólové hry na housle a v kategorii smyčcových kvartet. Mezinárodně zastoupený 21. ročník této soutěže pořádá Hudební fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. Soutěž zaměřená na mladé umělce do 35 let vzniká ve spolupráci s Nadací Leoše Janáčka. Prvenství za nejlepší interpretaci skladby Antonína Dvořáka, v kategorii housle, získala mladá novozélandská houslistka Amalie Hall, druhé místo obsadila polská houslistka Amelia Maszonska a třetí se umístil David Mirzoev. V kategorii smyčcových kvartet získal první místo slovenský Mucha Quartet za nejlepší interpretaci skladby Leoše Janáčka. Následovaly dvě česká tělesa, Doležalovo kvarteto a Sedláčkovo kvarteto.

Amalia Hall/ Filharmonie Brno. Foto archiv Mezinárodní soutěže Leoše Janáčka

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější