Mezinárodní stepařský festival Brno: Tanec v ulicích, výstava a taneční lekce

30. březen 2016, 4:00

Mezinárodní stepařský festival Brno: Tanec v ulicích, výstava a taneční lekce

Festival oficiálně zahájí taneční flashmob na náměstí Svobody, vyvrcholením bude Velká stepařská show v brněnském Sono Centru. Doprovodný program nabízí výstavu fotografií se stepařskou tématikou, taneční lekce či semináře se zahraničními lektory.

Festival, který se zaměřuje na profesionální stepaře i širokou veřejnost, pořádá brněnské taneční studio No Feet. Letošní program zahrnuje přes 10 stepařských akcí. Pořadatelka akce Martina Konečná o festivalu řekla: „Step už není jen o hůlkách a cylindrech, jak ho má většina lidí zafixovaný z dob Freda Astaira. Je to plnohodnotný, moderní taneční styl, který drží krok s dobou,“ a dodává: „Naším cílem je nalákat veřejnost na tento úžasný styl tance a ukázat jí, že ho může dělat úplně každý od malých dětí až po seniory.“

Předehrou festivalu bude vernisáž výstavy fotografií se stepařskou tématikou 15. dubna v kavárně No Feet; výstava bude k vidění po celou dobu trvání festivalu. Hlavní program zahájí 18. dubna taneční flashmob na náměstí Svobody v 17:00. Očekávaným závěrem festivalu je Velká stepová show ve stylu Hvězdných válek, která proběhne v neděli 24. dubna od 19:00 v Sono Centru.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější