Mladý Frankenstein v Městském divadle

15. leden 2014, 9:24

Mladý Frankenstein v Městském divadle

Mel Brooks se na počátku své kariéry toužil dostat na Broadway. Po dvou neúspěšných pokusech ale na tyto produkce zanevřel, což dokonale zhodnotil ve svém filmovém debutu. V roce 1967 měl premiéru film Producenti, který si otevřeně dělá legraci ze zákulisní mašinerie velkolepých muzikálových produkcí. Brooks zde dokonale zúročil svou podrobnou znalost divadelního prostředí a vytvořil výbornou parodii, z níž se během let stal kultovní snímek. Filmový scénář Producentů později přepracoval do muzikálového libreta, dopsal hudbu a písňové texty a vznikl hit. Stejnou cestu na jeviště měl i jeho další titul, jehož premiéru chystá Městské divadlo Brno. Ve filmu Mladý Frankenstein z roku 1974 si režisér udělal legraci z tradičních černobílých hororových filmů. Po úspěchu Producentů se Brooks rozhodl i tento svůj snímek uvést na divadle. I tentokrát sám dopsal hudbu a písňové texty a ve spolupráci s producentem Thomasem Meehanem vytvořil muzikál, který po premiéře v roce 2007 zaznamenal 484 repríz.

První filmové zpracování Frankensteinova příběhu se objevilo již v roce 1910 a bylo následováno několika dalšími adaptacemi. Mezi ty nejslavnější patří zmiňované filmy s Borisem Karloffem v roli monstra (např. Frankenstein (1931), Frankensteinova nevěsta (1935) a Frankensteinův syn (1939)), ale také např. adaptace slavného Shakespearovského herce Kennetha Branagha z roku 1994, v níž roli monstra hrál Robert de Niro, Branagh ji režíroval a hrál doktora. Ve filmové historii se objevilo téměř pět desítek více či méně zdařilých televizních, filmových i animovaných zpracování tohoto podle všeho velmi inspirujícího příběhu.

Brooksovu parodii uvádí Městské divadlo Brno prvními v Evropě v novém překladu a režii Petra Gazdíka. Muzikál navazuje na slavnou éru velkolepých tanečních broadwayských show, v naší inscenaci se můžete těšit na choreografii Lucie Holánkové, kostýmy Veroniky Hindle a scénu Davida Bensona. Hudební nastudování mají na starosti a dirigenty jsou Dan KalousekEma Mikešková. V roli doktora Frankensteina uvidíte Milana Němce nebo Jakuba Zedníčka, monstrum hrají Karel Škarka nebo Miroslav Urbánek, Igora, doktorova společníka Jiří Mach nebo Lukáš Vlček, doktorovu asistentku Ingu Viktória Matušovová nebo Sára Milfajtová, doktorovu snoubenku Petra Jugmannová nebo Tereza Martinková a hospodyni madam Bletcher Jana Musilová nebo Monika Světnicová.

Premiéra proběhne 18. ledna 2014 v 19:00 hodin na Hudební scéně.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mladý Frankenstein

18.1.2014, 19:00 / Hudební scéna MDB

Dále si přečtěte

Hana Holišová získala jedinou cenu Thálie z brněnských nominací za rok 2012. Mluvili jsme nejen o oceněné roli dospělé Jany v muzikálu Papežka, ale o práci v Městském divadle Brno vůbec. A také o filmu, o Kometě, ohňostrojích a houbách.  více

V Brne sa neplánovane, ale predsa odohrala svetová premiéra. Muzikál Flashdance nie je iba jednoduchou napodobeninou filmu, ale vytvára si svoj vlastný svet postavený na oporných dejových pilieroch.   více


Posledním předvánočním koncertem uzavřela Filharmonie Brno letošní část abonentní řady Filharmonie doma. Do jejího čela se vůbec poprvé postavil hvězdný houslista Fabio Biondi, který je známý především interpretací barokní hudby. Kromě smyčce se ale chopil také taktovky a brněnskému publiku se tak představil ve dvojroli houslista / dirigent. Společně s Filharmonií Brno provedl ve čtvrtek 19. 12. v Besedním domě díla Antonia Vivaldiho, Jana Dismase Zelenky, Pietra Nardiniho a Luigi Boccheriniho.  více

Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Nejčtenější