Mladý Frankenstein v Městském divadle

15. leden 2014, 9:24

Mladý Frankenstein v Městském divadle

Mel Brooks se na počátku své kariéry toužil dostat na Broadway. Po dvou neúspěšných pokusech ale na tyto produkce zanevřel, což dokonale zhodnotil ve svém filmovém debutu. V roce 1967 měl premiéru film Producenti, který si otevřeně dělá legraci ze zákulisní mašinerie velkolepých muzikálových produkcí. Brooks zde dokonale zúročil svou podrobnou znalost divadelního prostředí a vytvořil výbornou parodii, z níž se během let stal kultovní snímek. Filmový scénář Producentů později přepracoval do muzikálového libreta, dopsal hudbu a písňové texty a vznikl hit. Stejnou cestu na jeviště měl i jeho další titul, jehož premiéru chystá Městské divadlo Brno. Ve filmu Mladý Frankenstein z roku 1974 si režisér udělal legraci z tradičních černobílých hororových filmů. Po úspěchu Producentů se Brooks rozhodl i tento svůj snímek uvést na divadle. I tentokrát sám dopsal hudbu a písňové texty a ve spolupráci s producentem Thomasem Meehanem vytvořil muzikál, který po premiéře v roce 2007 zaznamenal 484 repríz.

První filmové zpracování Frankensteinova příběhu se objevilo již v roce 1910 a bylo následováno několika dalšími adaptacemi. Mezi ty nejslavnější patří zmiňované filmy s Borisem Karloffem v roli monstra (např. Frankenstein (1931), Frankensteinova nevěsta (1935) a Frankensteinův syn (1939)), ale také např. adaptace slavného Shakespearovského herce Kennetha Branagha z roku 1994, v níž roli monstra hrál Robert de Niro, Branagh ji režíroval a hrál doktora. Ve filmové historii se objevilo téměř pět desítek více či méně zdařilých televizních, filmových i animovaných zpracování tohoto podle všeho velmi inspirujícího příběhu.

Brooksovu parodii uvádí Městské divadlo Brno prvními v Evropě v novém překladu a režii Petra Gazdíka. Muzikál navazuje na slavnou éru velkolepých tanečních broadwayských show, v naší inscenaci se můžete těšit na choreografii Lucie Holánkové, kostýmy Veroniky Hindle a scénu Davida Bensona. Hudební nastudování mají na starosti a dirigenty jsou Dan KalousekEma Mikešková. V roli doktora Frankensteina uvidíte Milana Němce nebo Jakuba Zedníčka, monstrum hrají Karel Škarka nebo Miroslav Urbánek, Igora, doktorova společníka Jiří Mach nebo Lukáš Vlček, doktorovu asistentku Ingu Viktória Matušovová nebo Sára Milfajtová, doktorovu snoubenku Petra Jugmannová nebo Tereza Martinková a hospodyni madam Bletcher Jana Musilová nebo Monika Světnicová.

Premiéra proběhne 18. ledna 2014 v 19:00 hodin na Hudební scéně.

Foto archiv MDB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mladý Frankenstein

18.1.2014, 19:00 / Hudební scéna MDB

Dále si přečtěte

Hana Holišová získala jedinou cenu Thálie z brněnských nominací za rok 2012. Mluvili jsme nejen o oceněné roli dospělé Jany v muzikálu Papežka, ale o práci v Městském divadle Brno vůbec. A také o filmu, o Kometě, ohňostrojích a houbách.  více

V Brne sa neplánovane, ale predsa odohrala svetová premiéra. Muzikál Flashdance nie je iba jednoduchou napodobeninou filmu, ale vytvára si svoj vlastný svet postavený na oporných dejových pilieroch.   více


Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Nejčtenější