Moc Art a Husa na provázku v Redutě

15. duben 2014, 6:19

Moc Art a Husa na provázku v Redutě

Divadlo Husa na provázku uvede v Redutě premiéru nové komorní opery Miloše Štědroně Moc Art aneb Amadeus v Brně. Na libretu se kromě skladatele podíleli Milan Uhde a režisér Vladimír Morávek.

Premiéra je druhou částí cyklu Géniové a podvodníci, který začal v Divadle Husa na provázku představením hry Petera Shaffera – Amadeus tj. Milovaný Bohem. Námětem je spekulace o Mozartově smrti, jejíž příčina by údajně mohla mít kořeny v Brně. Podle Miloše Štědroně je možné, že se Mozarta zbavil jeho věřitel Franz Hofdemel. Jeho manželka se jmenovala za svobodna Magdalena Pokorná a byla to dcera regenschoriho na Petrově. Mozart jí dával hodiny, měl s ní poměr a nakonec i nemanželského syna. Komediální hudebně dramatický skeč budou interpretovat činoherci s doprovodem klavíru. V roli Magdaleny Pokorné vystoupí Tereza Marečková, Franze Hofdemela ztvární Dalibor Buš, Mozarta Martin Donutil.

Premiéry se uskuteční v Mozartově sále divadla Reduta 17. dubna od 20 hod. a 24. dubna od 19 hod.

Tereza Marečková, Martin Donutil, foto Petr Omelka

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Opera diversa minulý týden uvedla brněnskou premiéru Palackého truchlivý konec Miloše Štědroně podle předlohy Huberta Krejčího  více


Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější