Na závěr sezony uvede NdB Rossiniho operu Hrabě Ory

17. květen 2017, 4:00

Na závěr sezony uvede NdB Rossiniho operu Hrabě Ory

Česká premiéra Rossiniho opery vznikla v hudebním nastudování Roberta Kružíka a pod režijním vedením Lenky Flory. Účinkují Petr Nekoranec nebo György Hanczár a Kateřina Kněžíková nebo Jana Šrejma Kačírková.

Hrabě Ory (Le comte Ory) je u nás nehraným a téměř neznámým dílem, i když je mezi bezmála čtyřiceti Rossiniho operami označován za jednu z nejlepších. Jeho základ tvoří ve své době velmi populární vaudeville francouzských dramatiků Eugena Scriba a Charlese-Gasparda Delestre-Poirsona o sukničkáři Orym.

Nová inscenace Hraběte Oryho je dílem choreografky a režisérky Lenky Flory, která příběh přenesla z období křižáckých výprav do romantického prostředí francouzského venkova elegantních 50. let 20. století. Opera se vyznačuje velmi vysokými nároky na pěvecké obsazení. Titulní roli Oryho ztvární Petr Nekoranec, jedna z výrazných postav mladé tuzemské generace a od září 2016 frekventant Lindemannova programu v newyorské Metropolitní opeře. Alternuje s ním maďarský tenorista György Hanczár. V roli půvabné Adély, o jejíž přízeň se všichni ucházejí, vystoupí Kateřina Kněžíková nebo Jana Šrejma Kačírková.

Česká premiéra proběhne 26. května v Mahenově divadle.

Foto Marek Olbrzymek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Hrabě Ory

26.5.2017, 19:00 / Mahenovo divadlo

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější