Narajama se vrací s novým albem

Narajama se vrací s novým albem

Narajama se vrací, to zní skvěle samo o sobě. A co zní ještě líp, navíc má i nové album Convergere. Čtvrtá řadová nahrávka navazuje na vše, co proslavilo kapelu na konci devadesátých let. Jedinečností muziky Narajamy stále zůstává zapojení cimbálu mezi klasické rockové nástroje. Sbližování a prolínání hudebních stylů, zvláště rocku a lidové hudby bylo Narajamě vždy blízké, ale tentokrát jde kapela ještě dál.

Název Convergere (=ohýbat k sobě ), trefně vystihuje obsah velmi pestrého alba. Prolínají se v něm prvky moravského folkloru, jazzu, progresivního i alternativního rocku, afro-latinské rytmiky podtržené australským didgeridoo. Prvotním impulzem u většiny nových skladeb byla snaha propojit afro-latinskou rytmiku s moravskou lidovou písní nebo naopak. K tomuto počinu jednoznačně přispěla opětovná přítomnost cimbalistky a vokalistky a svojský přístup bubnů vkusně podpořených perkusemi.  Hudební směs by však sama o sobě neobstála bez zásadních ingrediencí, kterými jsou pulsující rytmika a rozmanité kytary. Ale hlavně to je zpěvák, klávesista a multi-instrumentalista Lovec. Bez jeho neotřelých přístupů k hudbě by Narajama nikdy nedostála podoby jakou v současnosti má.

Autorem obalu alba je kanadsko-nizozemský malíř, spisovatel a umělec Brian Tjepkema, který se již podílel na obalech dvou předchozích alb, včetně dvou textů na desce Webs. Album Convergere vychází u Indies Scope právě dnes.

Narajama, foto archiv kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Lesní zvěř tedy na svém druhém albu skutečně svobodně využívá svou hudební představivost, možná ještě nespoutaněji než na debutu.  více

Novinka Entwine (Proplétám) je důležitým příspěvkem do vskutku propletené diskografie Ivy Bittové. Ta zpívá a hraje sama za sebe a přitom se její výkon proplétá s osudy, příběhy a letmými návštěvami dalších osob. A také s geniem loci moravského poutního chrámu.  více


Zahajovací koncert 32. ročníku Velikonočního festivalu duchovní hudby uskutečněný včera v nově zrekonstruovaném kostele sv. Jakuba nabídl více než hodinové rozjímání s dílem Janovy pašije od soudobého, estonského skladatele a letošního jubilanta Arvo Pärta (*1935). Dílo zaznělo v podání vokálního souboru Martinů Voices s uměleckým vedoucím Lukášem Vasilkem, sólisty Jiřím BrückleremOndřejem HolubemAlenou HellerovouJanou KuželovouOndřejem Benekem a Martinem Kalivodou za doprovodu komorního ansámblu: Daniela Valtová Kosinová (varhany), Pavla Tesařová (housle), Lukáš Pospíšil (violoncello), Vladislav Borovka (hoboj), Martin Petrák (fagot).  více

Vojenský umělecký soubor Ondráš se v premiéře nového pořadu Karpatami vydal tanečním krokem přes vršky a doliny Karpatského oblouku. Novinka profesionální části souboru se odehrála na jevišti brněnského divadla Radost. A radostné bylo i sledování tohoto nového počinu. Soubor v něm na chvíli opouští velkolepé choreografie a vrací se blíže k původnímu lidovému materiálu, aniž by se vzdal vlastního výrazu.  více

Jarní koncert tělesa Diversa Quartet po delší době nabídl díla ryze tuzemských autorů. Večer konaný v pondělí 7. dubna v prostorách vily Löw-Beer nesl podtitul Tempus est iocundum podle milostné písně z rukopisu Carmina Burana. Píseň se svou rozverností stala inspirací pro dramaturgii koncertu, kterým provázelo těleso ve složení Barbara Tolarová (1. housle), Jan Bělohlávek (2. housle), David Křivský (viola) a Iva Wiesnerová (violoncello).  více

Íránská zpěvačka Mahsa Vahdat propojuje tradiční perskou hudbu s evropskými hudebními prvky, například s jazzem nebo se sborovým zpěvem. Své zatím nejnovější album Braids of Innocence, Copánky nevinnosti, které nahrála s norským pěveckým sborem SKRUK. Písně na albu vycházejí z perských básní od autorů Rúmího a Hafíze, ale i ze současných textů, které zachycují osobní i politická témata. Album tak reflektuje represivní režim v Íránu i život v exilu. Zpěvačka svou tvorbu představila v roce 2024 na festivalu Maraton hudby Brno.  více

Po měsíci se do prostoru Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno, která pod vedením svého šéfdirigenta Dennise Russella Daviese provedla ve čtvrtek 27. března díla Roberta Schumanna a Dimitrije Šostakoviče. V první polovině orchestr doplnil věhlasný britský violoncellista Steven Isserlisvíce

Nejčtenější