Narajama se vrací s novým albem

Narajama se vrací s novým albem

Narajama se vrací, to zní skvěle samo o sobě. A co zní ještě líp, navíc má i nové album Convergere. Čtvrtá řadová nahrávka navazuje na vše, co proslavilo kapelu na konci devadesátých let. Jedinečností muziky Narajamy stále zůstává zapojení cimbálu mezi klasické rockové nástroje. Sbližování a prolínání hudebních stylů, zvláště rocku a lidové hudby bylo Narajamě vždy blízké, ale tentokrát jde kapela ještě dál.

Název Convergere (=ohýbat k sobě ), trefně vystihuje obsah velmi pestrého alba. Prolínají se v něm prvky moravského folkloru, jazzu, progresivního i alternativního rocku, afro-latinské rytmiky podtržené australským didgeridoo. Prvotním impulzem u většiny nových skladeb byla snaha propojit afro-latinskou rytmiku s moravskou lidovou písní nebo naopak. K tomuto počinu jednoznačně přispěla opětovná přítomnost cimbalistky a vokalistky a svojský přístup bubnů vkusně podpořených perkusemi.  Hudební směs by však sama o sobě neobstála bez zásadních ingrediencí, kterými jsou pulsující rytmika a rozmanité kytary. Ale hlavně to je zpěvák, klávesista a multi-instrumentalista Lovec. Bez jeho neotřelých přístupů k hudbě by Narajama nikdy nedostála podoby jakou v současnosti má.

Autorem obalu alba je kanadsko-nizozemský malíř, spisovatel a umělec Brian Tjepkema, který se již podílel na obalech dvou předchozích alb, včetně dvou textů na desce Webs. Album Convergere vychází u Indies Scope právě dnes.

Narajama, foto archiv kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Lesní zvěř tedy na svém druhém albu skutečně svobodně využívá svou hudební představivost, možná ještě nespoutaněji než na debutu.  více

Novinka Entwine (Proplétám) je důležitým příspěvkem do vskutku propletené diskografie Ivy Bittové. Ta zpívá a hraje sama za sebe a přitom se její výkon proplétá s osudy, příběhy a letmými návštěvami dalších osob. A také s geniem loci moravského poutního chrámu.  více


Posledním předvánočním koncertem uzavřela Filharmonie Brno letošní část abonentní řady Filharmonie doma. Do jejího čela se vůbec poprvé postavil hvězdný houslista Fabio Biondi, který je známý především interpretací barokní hudby. Kromě smyčce se ale chopil také taktovky a brněnskému publiku se tak představil ve dvojroli houslista / dirigent. Společně s Filharmonií Brno provedl ve čtvrtek 19. 12. v Besedním domě díla Antonia Vivaldiho, Jana Dismase Zelenky, Pietra Nardiniho a Luigi Boccheriniho.  více

Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Nejčtenější