Národní divadlo Brno představilo novou sezonu: Kouzelná flétna, Otello nebo Popelka

Národní divadlo Brno představilo novou sezonu: Kouzelná flétna, Otello nebo Popelka

NdB představilo plán sezony 2021/2022, ve kterém počítá s pěti operními a třemi baletními premiérami. Janáčkova opera nazvala nastávající sezonu „Jít za hlasem srd­ce…“, v duchu této věty uvede kus od Benjamina Brittena s názvem Peter Grimes v režii Davida Radoka. Dlouho očekávané Řecké pašije Bohuslava Martinů pod režijním vedením Jiřího Heřmana nebo Mozartovu Kouzelnou flétnu od Miroslava Krobota. Balet oslaví 250. výročí Ludwiga van Beethovena titulem Beethoven v choreografii Mária Radačovského. Po více než třiceti letech se na prkna Janáčkova divadla vrátí balet Sergeje Prokofjeva Popelka v novém nastudování s choreografií Markéty Pimek Habalové. Nová baletní sezona se tak nese v duchu hesla „Pocta velikánům“.

Národní divadlo Brno doufá v uvedení několika nových titulů na poli opery, baletu i činohry. V naději na opětovné setkávání se s diváky slibuje Slavnostní koncert k životnímu jubileu Richarda Nováka (písňový recitál: 24. září 2021 v divadle Reduta), operní díla Petera GrimeseŘecké pašije, Kouzelná flétna, Alcina a Otello. Baletní soubor připravuje uvedení Stabat MaterBeethovena a Popelky. Dále vystoupení na Biskupském dvoře, festival DANCE BRNO 2021, Balet Gala s hostováním ruských baletních hvězd, tentokrát z Mariinského divadla v Sankt Petěrburgu. Balet NdB se také zapojí do Dance Life 2021 – tanečního veletrhu na brněnském výstavišti. Prosinec slibuje doprovodné programy pro děti k představením Louskáček.

Operní premiéry:

Benjamin Britten: Peter Grimes

Dirigent: Marko Ivanović

Režie: David Radok

 

Bohuslav Martinů: Řecké pašije

Dirigent: Robert Kružík

Režie: Jiří Heřman

 

Wolfgang Amadeus Mozart: Kouzelná flétna

Dirigent: Pavel Šnajdr

Režie: Miroslav Krobot

 

Giuseppe Verdi: Otello

Dirigent: Robert Kružík

Režie: Martin Glaser

 

Georg Friedrich Händel: Alcina

Dirigent: Václav Luks

Režie: Jiří Heřman

 

Baletní premiéry:

Stabat Mater

(Zjasněná noc / Trio g moll / Stabat Mater)

Choreografie: Pavel Šmok

Hudba: Arnold Schönberg, Bedřich Smetana, Antonín Dvořák

 

Beethoven

Choreografie: Mário Radačovský

Hudba: Ludwig van Beethoven

Dirigent: Jakub Klecker

 

Sergej Prokofjev: Popelka

Choreografie a režie: Markéta Pimek Habalová

Dirigent: Ondrej Olos

Řecké pašije/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější