Národní divadlo Brno vypisuje konkurz do operního orchestru

Národní divadlo Brno vypisuje konkurz do operního orchestru

Národní divadlo Brno vyhlásilo konkurz na místo II. harfy s povinností I. harfy.

Konkurz do operního orchestru na místo II. harfy s povinností I. harfy se koná dne 7. března 2017 od 14:00 v Janáčkově divadle.

Povinné skladby pro uchazeče:

F. Händel: Koncert pro harfu B-dur op. 4/6, HWV 294 – 1. věta

dále koncertní skladba dle vlastního výběru z období romantismu až impresionismu

orchestrální party:

I. Čajkovskij: Labutí jezero – kadence z 2. jed.

G. Puccini: Tosca – začátek 2. jed.- scénická hudba

G. Verdi: Nabucco – č. 4 – 5, part II. harfy

A. Dvořák: Rusalka – 1. a 2. kadence z 1. jed.

A. Dvořák: Čert a Káča – part II. harfy;

L. Janáček : Její pastorkyňa – árie Kostelničky 2. jed. od č. 66.

Řádně přihlášení účastníci budou písemně pozváni. Materiál orchestrálních partů je na požádání zaslán přihlášeným účastníkům elektronicky – email.

Přihlášky spolu se stručným uměleckým životopisem, praxí, adresou  a telefonickým kontaktem zasílejte nejpozději do 3. března 2017 buďto elektronicky na email schuster@ndbrno.cz, nebo poštou na adresu :

Umělecká správa opery NdB p.o.

Dvořákova 11

657 70 Brno

Kontaktní osoba zájemce je Petr Schuster, tajemník orchestru JO NdB, tel: +420 724 344 365

Janáčkovo divadlo/ foto archiv

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější