Národní divadlo Brno vypisuje konkurz na pozici: Vedoucí skupiny II. houslí

Národní divadlo Brno vypisuje konkurz na pozici: Vedoucí skupiny II. houslí

Národní divadlo Brno obsazuje místo v operním orchestru. Předpokládaný nástup je v únoru 2022.

Vedení NdB vypsalo konkurz na pozici Vedoucí skupiny II. houslí na plný úvazek (1,0), s nástupem k 1. únoru 2022. Samotný konkurz je ohlášený na 31. ledna 2022 v 11:00 v Janáčkově divadle. Přihlášky spolu se stručným uměleckým životopisem, praxí, adresou a telefonickým kontaktem je nutné odeslat nejpozději do 26. ledna 2022 elektronicky na e-mail schuster@ndbrno.cz.

Požadavky pro uchazeče:

I. kolo konkurzu:
W. A. Mozart: Koncert pro housle G-Dur KV 216, nebo D-Dur KV 218, nebo A-Dur KV 219, vždy s kadencí – 1. věta
orchestrální party:
B. Smetana: Prodaná nevěsta (předehra), B. Martinů: Hry o Marii

II. kolo konkurzu:
světový romantický houslový koncert dle vlastního výběru – 1. věta
orchestrální party:
G. Puccini: Madama Butterfly, A. Dvořák: Rusalka, G. Verdi: Aida,
L. Janáček: Liška Bystrouška, Její pastorkyňa, P. I. Čajkovskij: Eugen Onegin

Materiál orchestrálních partů bude na požádání zaslán přihlášeným účastníkům elektronicky e-mailem. Korepetitora NdB nezajišťuje.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější