Naruby 2016: Taneční soutěž pro amatérské taneční skupiny a jednotlivce

26. říjen 2016, 4:00

Naruby 2016: Taneční soutěž pro amatérské taneční skupiny a jednotlivce

3. ročník taneční soutěže se uskuteční v Divadle na Orlí, kde proběhnou také workshopy pod vedením členů odborné poroty, předních umělců a pedagogů.

Naruby je rozděleno do dvou dnů. Čtvrteční program nabízí taneční workshopy pod vedením profesionálů. Během pátečního dne proběhne samotná soutěž pro amatérské taneční skupiny a jednotlivce. Účastníci se budou moci přihlásit do dvou kategorií Moderní tanec a Klasický tanec. V každé z nich vyhodnotí pětičlenná porota tři nejlepší choreografie. Udělí také cenu Grand Prix za výběr hudby a kreativitu. Soutěž chce demonstrovat fúzi hudby a tance v netradičním pojetí. K vidění budou baletní choreografie vytvořené na hudbu 21. století. Naopak druhá kategorie, moderní tanec, bude mít v zadání hudbu klasickou. Akci pořádá baletní škola Řetězová reakce

Naruby se uskuteční ve dnech 27. a 28. října 2016 v prostorách Divadla na Orlí.

 

Řetězová reakce/ foto Martina Dvořáčková

Taneční soutěž Naruby 2016

28.10.2016, 13:00 / Divadlo Na Orlí

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější