Náš svět spojí moravský folklor a scénický tanec

Náš svět spojí moravský folklor a scénický tanec

Vojenský umělecký soubor ONDRÁŠ uvede premiéru pořadu Náš svět. Autory námětu a choreografie jsou Rudolf Danajovič a Hana Achilles.

Hudební doprovod od Jiřího Gužíka, Jiřího Mottla, Petra Gablase, Jana Rokyty a Pavla Trkana dotváří netradiční spojení lidových tanců a písní z národopisných regionů Moravy a soudobého scénického tance. Lidový a moderní styl v tanci a hudbě se zde setkává i v kostýmech a výtvarném ztvrárnění scény od Sabiny Panáčkové. V představení účinkuje profesionální část souboru – jeho pětipárová taneční skupina, devítičlenná cimbálová muzika a sólová zpěvačka. „Náš svět je současnost postavená na základech historie. Současný tanec vycházející a zároveň stojící vedle tance lidového. Oba styly se nakonec skloubí v jeden ucelený vjem,“ říká o novém projektu spoluautorka námětu a choreografie Hana Achilles.

Premiéra představení Náš svět proběhne 30. listopadu 2016 od 19:00 v Sono Centru.

Vojenský umělecký soubor Ondráš je jediné profesionální folklorní těleso u nás. Soubor tvoří zejména mladí tanečníci, hudebníci a zpěváci, jeho tvorba pramení z lidové tradice, kterou se snaží šířit. Vedle profesionálních uměleckých a organizačních pracovníků působí v souboru také amatérští členové, a to jak v taneční, tak i v hudební a pěvecké skupině. Zřizovatelem VUS Ondráš je Ministerstvo obrany ČR.

VUS Ondráš/ foto archiv souboru


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější