Nevermore & Kosmonaut získali nominaci na Cenu Anděl

29. leden 2019, 2:00

Nevermore & Kosmonaut získali nominaci na Cenu Anděl

Brněnská hudební skupina Nevermore & Kosmonaut byla nominována na Cenu Anděl v kategorii Folk. Jejich album Bleděmodré město je inspirováno Brnem. Slavnostní udílení cen se odehraje v přímém přenosu na ČT 1 začátkem března.

Prestižní ceny uděluje Česká hudební akademie. Vítězové jednotlivých kategorií si převezmou Anděla v pražském Foru Karlín. Slavnostní udílení cen proběhne v přímém přenosu 5. března 2019 na ČT 1. V žánru Folku akademici dále nominovali skupinu Žamboši a AG Flek. Nevermore & Kosmonaut jsou jediným zástupce z Brna. 

Nápad na kolekci písní inspirovaných Brnem vznikl z touhy začít tvořit nové písně kapely s jednotnou myšlenkou. Svůj vztah k městu přibližuje zpěvák a textař kapely, Michal Kosmonaut Šimíček: „Město mě vždy fascinovalo a teď jsem ho chtěl poznat ještě blíž. Většinou jsem psal přímo v nočních ulicích. Psal jsem na nástupištích hlavního nádraží, odkud odjížděly za války transporty, chodil si povídat do hospůdek v „ghettu“, plaval v noční řece a se zavřenýma očima jsem s doprovodem hodiny procházel ulicemi, abych mohl zachytit hlas města. Texty se Brna dotýkají v různých souvislostech – od konkrétních míst, historických událostí, brněnských specifik až po čistě soukromý vztah k rodnému domu, který již neexistuje. Bleděmodré město není příběhem města, ale je mozaikou příběhů, které se v něm staly nebo stát mohly,“. Hudbu tvořila kapela společně a do nahrávky vstupují také autentické zvuky města.

Foto archiv kapely

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější