Nominace na žánrové ceny Anděl 2015

Mezi nominovanými na žánrové ceny Anděl za rok 2015 jsou i brněnské skupiny Květy a Čankišou. Udílení cen bude vysílat ČT ART v přímém přenosu.

V kategorii Alternativní hudba se do žánrových nominací dostaly Květy se svým posledním albem Miláček slunce, v kategorii World music je k ocenění navržena skupina Čankišou a její album Supay. Letošní udílení žánrových cen proběhne v pražském Lucerna Music Baru 23. března, v přímém přenosu ho poprvé budou moci sledovat diváci programu ČT ART.

České hudební ceny jsou po vzoru zahraničních cen Grammy každoročně udělovány již od roku 1991. Od roku 1997 mají podobu sošky zlatého anděla podle návrhu Jaroslava Róny. O výsledcích Cen Anděl rozhoduje Akademie populární hudby. Ta je tvořena zhruba stovkou novinářů, rozhlasových i televizních dramaturgů, promotérů, nezávislých hudebních odborníků či obchodníků (Seznam APH 2014), kteří jsou každoročně voleni Výborem Akademie populární hudby, a vybírá z hudebních projektů vydaných na území České republiky v průběhu roku.

Alternativní hudba:

Kittchen - Kontakt

Květy - Miláček slunce

Please The Trees - Carp

Elektronická hudba:

HRTL - Dataloss

Layup - Black Gap

VR/Nobody - Yet.

Folk & country:

Epy de Mye - Kotlina

Petr Linhart - Rozhledna

Sova & Slamák – Nad Řípem se blýská

Hard & heavy:

Heaving Earth - Denouncing the Holy Throne

Mortal Cabinet - Necrotica

Perfecitizen - Corten

Hip-hop:

IF – Rap

Kapitan Demo - Okamžitě odejdi do svého pokoje a vrať se až budeš normální

Smack - Sick

Jazz & blues:

Concept Art Orchestra - Prague Six

Beata Hlavenková - Scintilla

Tomáš Liška, Luboš Malina, Michal Nejtek – Fragile Bliss

Punk & hard core:

Dezinfekce - Interval jistot

Fear of Extinction - ...And They Still Suffer

Průmyslová Smrt - Invaze změn

Visací zámek - Punkový království

Rock & pop:

David Koller - ČeskosLOVEnsko

Kabát - Do pekla/do nebe

Support Lesbiens - K.I.D.

Ska & reggae:

Sto zvířat - Ministerstvo mýho nitra

ToNG - Born for a Storm

Urban Robot - Urban Robot

World music:

Čankišou - Supay

Dušan Holý & Musica Folklorica – Nejen zahrádečky

Ponk - Postfolklor

Videoklip roku:

Kryštof - Ty a já (režie: Karin Babinská)

Aneta Langerová - Tragédie u nás na vsi (režie: Olga Špátová)

Emma Smetana - Waiting (režie: Tomáš Bláha)

Foto Gabin

Komentáře

Reagovat
  • Anna Mašátová

    25. únor 2016, 8:37
    I Ponk je z Brna...

Někdejší rockeři se obloukem vracejí ke svým hudebním kořenům. Posluchač si jaksepatří užije rockových sól, silového zpěvu i nekompromisních bicích.  více

Sny, surrealistické obrazy a velká dávka fantazie. Po třech letech přišla s novým albem skupina Květy.  více


Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější