Norrköping 2023: setkání měst hudby UNESCO

Ve švédském Norrköpingu právě probíhá každoroční setkání měst hudby UNESCO. Hostitelské město je kulturní metropolí regionu Östergötland, 130 kilometrů jižně od Stockholmu. Norrköping je městem hudby Sítě kreativních měst UNESCO stejně jako Brno od roku 2017.

Naše město na tomto setkání reprezentuje hlavní koordinátor projektu David Dittrich a koordinátorka Jana Padrnosová. Schůzky se účastní reprezentanti celkem 25 měst hudby UNESCO ze všech částí světa od kanadského Londýna přes italské Pesaro, estonský Tallinn až po japonské Hamamatsu či novozélandský Auckland. Předmětem jednání jsou také otázky trvale udržitelného rozvoje. Došlo k dohodě, že se města hudby UNESCO zasadí o zařazení kultury mezi hlavní pilíře trvale udržitelného rozvoje. Během setkání se volí nový předseda a místopředseda sítě měst hudby UNESCO, která v současné době zahrnuje 59 měst z celého světa. V Norrköpingu se probírá řada společných projektů měst hudby. Zástupci Brna jednotlivě jednali o konkrétních spolupracích a výměně umělců s městy Londýn, Katovice, Tallinn, Veszprém a Pesaro. Reprezentanti Brna také vyzvali ostatní města k zapojení do UNESCO stage, která proběhne 12. srpna v rámci letošního ročníku Maratonu hudby Brno.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější