Nová sezóna přenosů z Metropolitní opery: Reneé Fleming, Plácido Domingo, Anna Netrebko a další

19. duben 2016, 4:00

Nová sezóna přenosů z Metropolitní opery: Reneé Fleming, Plácido Domingo, Anna Netrebko a další

Metropolitní opera v New Yorku zveřejnila program v pořadí již jedenácté sezóny operních přenosů. Sezónu otevře nové nastudování Wagnerovy opery Tristan a Isolda, následovat bude Mozartův Don Giovanni v titulní roli s Adamem Plachetkou nebo Dvořákova Rusalka. Přímé přenosy v HD kvalitě je možné sledovat i v Univerzitním kině Scala nebo v divadle Reduta.

Sezóna 2016/17 bude zahájena 8. října 2016 a přinese celkem 10 operních inscenací. První uvedenou bude Tristan a Isolda v režii uznávaného polského režiséra Mariusze Trelińského. V roli Isoldy vystoupí přední wagnerovská sopranistka Nina Stemme. Tento přenos bude už 100. v historii. Ředitel Metropolitní opery Peter Gelb k tomu řekl: „U příležitosti stého přenosu bychom chtěli vyjádřit svůj vděk všem umělcům a technikům, kteří se zasloužili o to, že kvalita přenosů s každým dalším stoupá, a samozřejmě také stovkám tisíců diváků, kteří o sobotách plní kinosály po celém světě.“

Nového zpracování se dočká také jedna z nejhranějších českých oper - Rusalka skladatele Antonína Dvořáka. V režii americké režisérky Mary Zimmerman ztvární titulní postavu lotyšská sopranistka Kristine Opolais. Další z premiér je Gounodova opera Romeo a Julie s německou sopranistkou Dianou Damrau a italským tenoristou Vittoriem Grigolem v hlavních rolích. V inscenaci Růžového kavalíra Richarda Strausse vystoupí lotyšská mezzosopranistka Elina Garanča a dvorní sólistka Met Reneé Fleming. Na programu je také premiéra opery současné finské skladatelky Kaiji Saariaho Láska z daleka.

Ve Verdiho Nabuccovi ztvární roli krále Nabukadnesara Plácido Domingo. Z českých zástupců operní scény vystoupí Adam Plachetka, a to v inscenaci Dona Giovanniho. V Čajkovského lyrické opeře Evžen Oněgin hostuje ruská sopranistka Anna Netrebko v roli Taťány.

PROGRAM SEZÓNY 2016/2017

Sobota 8. října 2016

Richard Wagner: Tristan und Isolde (Tristan a Isolda) - nová inscenace

Rattle / Treliński

Stemme, Gubanova, Skelton, Nikitin, Pape

Sobota 22. října 2016

 

Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni

Luisi / Grandage

Gerzmava, Byström, Malfi, Villazón, Keenlyside, Plachetka, Rose, Kwangchul

Sobota 10. prosince 2016

 

Kaija Saariaho: L’Amour de Loin (Láska zdaleka) – MET premiéra

Mälkki / Lepage

Phillips, Mumford, Owens

Sobota 7. ledna 2017

 

Giuseppe Verdi: Nabucco

Levine / Moshinsky

Monastyrska, Barton, Thomas, Domingo, Belosselskiy

Sobota 21. ledna 2017

 

Charles Gounod: Roméo et Juliette (Romeo a Julie) – nová inscenace

Noseda / Sher

Damrau, Grigolo, Madore, Petrenko

Sobota 25. února 2017

 

Antonín Dvořák: Rusalka – nová inscenace

Elder / Zimmerman

Opolais, Dalayman, Barton, Jovanovich, Owens

Sobota 11. března 2017

 

Giuseppe Verdi: La traviata

Luisotti / Decker

Yoncheva, Fabiano, Hampson

Sobota 25. března 2017

 

Wolfgang Amadeus Mozart: Idomeneo

Levine / Ponnelle

van den Heever, Sierra, Coote, Polenzani, Opie

Sobota 22. dubna 2017

 

Petr Iljič Čajkovskij: Evžen Oněgin

Ticciati / Warner

Netrebko, Maximova, Dolgov, Hvorostovsky, Kocán

Sobota 13. května 2017

 

Richard Strauss: Der Rosenkavalier (Růžový kavalír) – nová inscenace

Levine / Carsen

Fleming, Garanča, Morley, Polenzani, Brück, Groissböck 

 

Pozn.: Změna obsazení vyhrazena.

Inscenace Rusalka Met/ archiv Met

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější