Nové CD Ivy Bittové Entwine / Proplétám

27. únor 2014, 5:39

Nové CD Ivy Bittové Entwine / Proplétám

Jedna ze světově nejuznávanějších českých umělkyň, zpěvačka, houslistka a skladatelka Iva Bittová natočila nové album Entwine/Proplétám. Nahrávalo se v akusticky mimořádném a duchovně inspirativním prostoru poutního kostela Sv. Jana Nepomuckého na Zelené Hoře. Pět na místě improvizovaných skladeb vzniklo pod vlivem genia loci této stavby a odráží i symboliku pěticípé hvězdy půdorysu kostela. Dalších sedm kompozic zrálo při sólových koncertech výjimečné umělkyně několik let, a vstřebalo tak zkušenosti a atmosféru mnoha odlišných světových destinací. „Entwine je jakousi reflexí, nebo chcete-li zrcadlem mého života. Proplétáním životních zkušeností, nálad, barev tónin i tónů se podařilo uplést hudební textovou mozaiku tohoto alba, které s úctou a velkým respektem věnuji svému dlouholetému blízkému člověku Václavu Havlovi," říká ke své nové nahrávce Iva Bittová, která je výhradní interpretkou a autorkou hudby. Inspirativní texty našla například ve sbírce Uspávanky Jana Skácela, u Gertrudy Steinové či Růženy Danielové, romské ženy, která jako jediná z rodiny přežila holocaust. Dalšími slovy přispěli autorčini britští přátelé, hudebník Chris Cutler a novinář a muzikolog Ken Hunt. Autorské sólové album bude v březnu k mání i na LP.

Foto Jiří Sláma, zdroj Indies Scope

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

S Ivou Bittovou jsme mluvili především o jejích dvou posledních albech – jedno je sólové, jedno s orchestrem. Dostali jsme se při tom samozřejmě i k jiným tématům, ale stejně nakonec všechna skončila u hudby.  více

Z budovy Hudební fakulty JAMU zmizela nezajímavá restaurace a nahradil ji nový klub s bizarním názvem a velkými hudebními ambicemi. V úterý večer zahájil jeho provoz koncert Ivy Bittové s Beatou Hlavenkovou.  více


Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější