Ošklivá hudba v Domě pánů z Kunštátu

Ošklivá hudba v Domě pánů z Kunštátu

Nezvyklý hudební zážitek slibuje akce s neobvyklým názvem: Festival ošklivé hudby. V Domě pánů z Kunštátu vystoupí umělci, pro které je hlavní potřebou svobodné hledání.

V programu se vystřídají čtyři hudební uskupení (všechna tvoří převážně absolventi, pedagogové i studenti JAMU): Dust in the Groove, Dunami Ensemble, SWOMPduo Pavla Zlámala. Ve zkratce se jedná o kapely, které ve svých autorských kompozicích hojně využívají prvky soudobé hudby, minimalismu a improvizace, spojují vážnou, experimentální, avantgardní a jazzovou hudbu. „Na otázku, jak se bude festival jmenovat, první zareagoval saxofonista Michal Wróblewski a jeho návrh byl všemi přítomnými hudebníky okamžitě přijat. Je nám jasné, že hudba, kterou hrajeme, je pro běžného posluchače opravdu nezvyklá. Název je ale dostatečně srozumitelný i pro příznivce jiné hudby,“ vysvětluje hlavní organizátor a leader kapely Dust in the Groove Radim Hanousek.

Program doplňují improvizace tanečního sdružení Filigrán a audiovizuální performance Matyáše DlabaMiguela Simoneta vytvořená speciálně pro festival – Partitura pro světlo a zvuk. Stín moje opozice. Můj stínový ministr.

Festival se koná ve čtvrtek 12. června od 18 hod. v prostorách galerie Domu pánů z Kunštátu.

Radim Hanousek, foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Festival ošklivé hudby

12.6.2014, 18:00 / Dům pánů z Kunštátu

Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější