Otvírání studánek Alfréda Radoka zahájí křest dvou knižních publikací

3. říjen 2017, 4:00

Otvírání studánek Alfréda Radoka zahájí křest dvou knižních publikací

Úspěšná inscenace se vrací na brněnské jeviště se speciálním lektorským úvodem, během kterého budou pokřtěny Kritické edice Martinů kantát na texty Miloslava Bureše a kniha dopisů s názvem Milý příteli Bureši. Činoherní inscenace s hudebními a tanečními prvky vznikla na motivy životního příběhu Alfréda Radoka a kantáty Otvírání studánek Bohuslava Martinů pod režijním vedením J. A. Pitínského.

Netradiční lektorský úvod v podobě slavnostního křtu dvou publikací spojených se jmény Bohuslava Martinů a Miloslava Bureše: Kritické edice Martinů kantát na texty Miloslava Bureše a knihy dopisů Bohuslava Martinů Miloslavu Burešovi s názvem Milý příteli Bureši. Kmotry těchto publikací budou: Aleš Březina (ředitel Institutu Bohuslava Martinů), Jaroslav Miller (rektor Univerzity Palackého v Olomouci), Petr Francán (děkan Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění), Jiří Heřman (operní režisér, umělecký šéf opery NdB)  a Jan Antonín Pitínský (režisér inscenace Otvírání studánek Alfréda Radoka).

Představení Otvírání studánek Alfréda Radoka spolu s křtem dvou publikací proběhne v pondělí 9. října 2017 v sále Mahenova divadla.

Edice vázaná v plátně o 250 stranách vychází jako 4. svazek rozsáhlého projektu Souborného vydání díla Bohuslava Martinů, který připravuje Institut & Nadace Bohuslava Martinů a vydává nakladatelství Bärenreiter. Již první titul tohoto souborného projektu byl oceněn prestižní cenou německých nakladatelů Best Edition 2016. Kromě not obsahuje svazek podrobnou předmluvu, která přináší řadu neznámých faktů o oblíbených, zdánlivě důvěrně známých kantátách.

Otvírání studánek Alfréda Radoka/ foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější