Ozvěny postmoderny v tanci

Ozvěny postmoderny v tanci

K projektu Ozvěny postmoderny v tanci přizvalo Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA americkou choreografku Marthu Moore, odbornici na období postmoderního tance (60.–70. léta v USA). Všechny připravené taneční akce vycházejí z období postmoderny, v němž si umělci pokládali stěžejní otázky týkající se současného umění jako takového. Zabývali se vztahem umění k člověku, pozicí umění ve společnosti, rolí interpreta a diváka, a také tím, jak může umění obohatit naši každodennost. Návštěvníci projektu budou mít několik příležitostí, jak se do připravovaného programu zapojit.

Partnerem projektu Ozvěny postmoderny v tanci je Dům umění města Brna. Aktuální výstava Pavla Matysky bude nedílnou součástí připraveného programu. Akce probíhá 23.–24. dubna.

PROGRAM

23. – 24.  4., 10.00–15.00

Otevřené zkoušky tanečních performerů

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
V prostorách Domu umění Brno budou k vidění otevřené zkoušky profesionálních performerů pod vedením americké choreografky, tanečnice a pedagožky Marthy Moore.

23.  4., 16.00–18.30

Pohyb jako prostředek pro vnímání výtvarného umění – pohybová dílna

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
Účast je nutné předem rezervovat na adrese: rezervace@se-s-ta.cz
Tanečníci týmu choreografky M. Moore nabídnou návštěvníkům galerie pohybový ateliér jako doprovodný program aktuální výstavy Pavla Matysky. Dílna ukáže, nakolik mohou být tvůrčí otázky výtvarníka podobné těm, se kterými pracuje choreograf a taneční interpret. Během dílny budou moci její účastníci vyzkoušet některé principy, které jim pak mohou otevřít jiné vnímání děl během prohlídky výstavy.

23.  4., 19.00

Postmodern Dance a současné umění – interaktivní přednáška

Místo konání: DIFA JAMU, Mozartova 1, sál 20
Interaktivní přednáška „O vzniku a přínosu Postmodern Dance pro současné umění“ americké choreografky Marthy Moore, pokračovatelky hnutí Judson DanceTheatre, divákům živě zprostředkuje otázky tvorby, které byly a stále jsou aktuální. Akce je určena všem bez rozdílu věku či zkušeností. V angličtině, tlumočeno do češtiny.

24.  4., 16.00 a 17.00

Prohlídka výstavy Pavla Matysky s tanečníkem/choreografem jako průvodcem

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
Výstava Pavla Matysky s tanečníkem/choreografem, který zprostředkuje divákům vnímání vystavených děl z pohledu umělce, který pracuje s pohybem.

24. 4., 20.00

Taneční instalace Postmodern Dance v Domu umění města Brna

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
První část přinese choreografii jedné z významných postav Postmodern Dance v USA Yvonne Rainer „Pacemaker/Trio A“ v interpretaci Zdenky Brungot Svítekové a Anny Sedláčkové (SK). V druhé části večera se pak představí event-taneční instalace, výsledek spolupráce choreografky Marthy Moore se skupinou tanečníků-performerů.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější