Ozvěny postmoderny v tanci

Ozvěny postmoderny v tanci

K projektu Ozvěny postmoderny v tanci přizvalo Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA americkou choreografku Marthu Moore, odbornici na období postmoderního tance (60.–70. léta v USA). Všechny připravené taneční akce vycházejí z období postmoderny, v němž si umělci pokládali stěžejní otázky týkající se současného umění jako takového. Zabývali se vztahem umění k člověku, pozicí umění ve společnosti, rolí interpreta a diváka, a také tím, jak může umění obohatit naši každodennost. Návštěvníci projektu budou mít několik příležitostí, jak se do připravovaného programu zapojit.

Partnerem projektu Ozvěny postmoderny v tanci je Dům umění města Brna. Aktuální výstava Pavla Matysky bude nedílnou součástí připraveného programu. Akce probíhá 23.–24. dubna.

PROGRAM

23. – 24.  4., 10.00–15.00

Otevřené zkoušky tanečních performerů

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
V prostorách Domu umění Brno budou k vidění otevřené zkoušky profesionálních performerů pod vedením americké choreografky, tanečnice a pedagožky Marthy Moore.

23.  4., 16.00–18.30

Pohyb jako prostředek pro vnímání výtvarného umění – pohybová dílna

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
Účast je nutné předem rezervovat na adrese: rezervace@se-s-ta.cz
Tanečníci týmu choreografky M. Moore nabídnou návštěvníkům galerie pohybový ateliér jako doprovodný program aktuální výstavy Pavla Matysky. Dílna ukáže, nakolik mohou být tvůrčí otázky výtvarníka podobné těm, se kterými pracuje choreograf a taneční interpret. Během dílny budou moci její účastníci vyzkoušet některé principy, které jim pak mohou otevřít jiné vnímání děl během prohlídky výstavy.

23.  4., 19.00

Postmodern Dance a současné umění – interaktivní přednáška

Místo konání: DIFA JAMU, Mozartova 1, sál 20
Interaktivní přednáška „O vzniku a přínosu Postmodern Dance pro současné umění“ americké choreografky Marthy Moore, pokračovatelky hnutí Judson DanceTheatre, divákům živě zprostředkuje otázky tvorby, které byly a stále jsou aktuální. Akce je určena všem bez rozdílu věku či zkušeností. V angličtině, tlumočeno do češtiny.

24.  4., 16.00 a 17.00

Prohlídka výstavy Pavla Matysky s tanečníkem/choreografem jako průvodcem

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
Výstava Pavla Matysky s tanečníkem/choreografem, který zprostředkuje divákům vnímání vystavených děl z pohledu umělce, který pracuje s pohybem.

24. 4., 20.00

Taneční instalace Postmodern Dance v Domu umění města Brna

Místo konání: Dům umění města Brna, Malinovského nám. 2
První část přinese choreografii jedné z významných postav Postmodern Dance v USA Yvonne Rainer „Pacemaker/Trio A“ v interpretaci Zdenky Brungot Svítekové a Anny Sedláčkové (SK). V druhé části večera se pak představí event-taneční instalace, výsledek spolupráce choreografky Marthy Moore se skupinou tanečníků-performerů.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Roman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Nejčtenější