Painting Memories pokřtí album Remembrance

Painting Memories pokřtí album Remembrance

Crossover-rocková skupina z Brna pokřtí v klubu Melodka své nové album. Jako hosté vystoupí FishFace, CTM a Black Burley.

Painting Memories vznikli na začátku roku 2013. Kapela ovlivněná hudbou Stone Sour, SOiL, Seether či Chevelle vydala v lednu 2014 své debutové EP Piece of Stone. V roce 2015 vznikly singly Reflections a Into the Core. Během roku 2016 Painting Memories napsali a nahráli své debutové dlouhohrající album Remembrance, které vychází nyní.

Koncert se uskuteční 3. února 2017 od 19:30 v klubu Melodka.

V rámci koncertu vystoupí také brněnská skupina Black Burley. Jejich tvorba se pohybuje na pomezí hardrocku, metalu a post punku. Skupina doposud nahrála album Abhuman Rise, jehož název odkazuje k povstání „nečlověka“, bytosti, která se proměnila v něco příšerného, naprosto odděleného od běžné lidské existence. Dalším hostem jsou FishFace z Třenčína. Skupina funguje od roku 2008. Věnuje se především autorské tvorbě, kterou označují za alternativní metal. Skupina nahrála dvě studiová alba Fishface (2010) a Nipples Kingdom (2013). Trojici hostů uzavírá pražská kapela CTM, která se během své hudební kariéry pohybuje napříč všemi hudebními žánry. CTM vystupují v sestavě Maria Asteroid za bubny, Hektor HerPes na baskytaru a syntetizátor, kytarové duo Phil Stanx a Tom Zeaver a zpěvák John Mason.

Painting Memories/ foto archiv skupiny

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější