Pavel Haas Quartet a Ivo Kahánek v Besedním domě

21. prosinec 2015, 4:00

Pavel Haas Quartet a Ivo Kahánek v Besedním domě

Galakoncert pro festival Concentus Moraviae představí rezidenční soubor letošního ročníku Pavel Haas Quartet, který vystoupí spolu s pianistou Ivem Kahánkem. Zazní Klavírní kvintet g moll Dmitrije Šostakoviče a „Americký“ kvartet  Antonína Dvořáka.

V brněnském Besedním domě zazní Šostakovičův Klavírní kvintet g moll op. 57 a Dvořákův Smyčcový kvartet č. 12 F dur op. 96, který je známý pod titulem „Americký“ v podání Pavel Haas Quartet a klavíristy Iva Kahánka. Koncert doprovodí recitace Shakespearových sonetů. Galakoncert proběhne 26. ledna 2016 od 19:00 v sále Besedního domu.

Letošní 21. ročník festivalu Concentus Moraviae nabídne celkem 36 festivalových koncertů, které proběhnou od 1. do 28. června 2016 ve dvou desítkách měst jižní Moravy a Vysočiny. Festival bude přehlídkou nejlepších světových i českých smyčcových kvartet. Dramaturgové letošního ročníku Aleš Březina a Jiří Beneš připravují program s podtitulem „Shakespeare, Beethoven a česká kvartetní tradice“. Rezidenčním souborem festivalu je Pavel Haas Quartet, jedno z nejvýznamnějších kvartet současnosti, pokračovatelé proslulé české kvartetní školy. Během festivalu zazní pět jejich koncertů s různými programy a členové Pavel Haas Quartet také povedou mistrovské kurzy pro mladá smyčcová kvarteta.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..




Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější