Pěvecký konkurz k novému nastudování Bernsteinovy Mše

Pěvecký konkurz k novému nastudování Bernsteinovy Mše

V roce 2016 bude v pěti českých městech po letech uvedena Bernsteinova Mše. V hlavní roli Celebranta se představí Vojtěch Dyk. Pěvecký konkurz proběhne v Brně i Praze.

Agentura Bujoart vyhlašuje veřejný konkurz na pěvecké role ve scénickém nastudování Mše Leonarda Bernsteina. Režijní koncepci putovního projektu, který se představí v pěti českých městech zpracovávají Šimon a Michal Cabanovi. Dirigovat bude Oskar Rózsa. Na příští rok je naplánováno deset představení. Konkurz proběhne 10. září v divadle La Fabrika v Praze a 11. září v Městské divadlo Brno.

Mše vznikla na objednávku Jacqueline Kennedyové. Bernstein skladbu založil na struktuře katolické mše, která obsahuje davové scény, bluesové a rockové sekvence i avantgardní instrumentální části. Při premiéře, která se odehrála v rámci slavnostního otevření Kennedyho centra v roce 1971 dílo šokovalo. Pobouření vyvolala především scéna kněze tančícího na oltáři. Dnes však je vedle West Side Story a Chichesterských žalmů považována Mše za jedno ze skladatelových vrcholných děl.

Kromě instrumentálního ansámblu, chrámového a chlapeckého sboru je zásadním článkem díla také tzv. street chorus, který bude sestaven ze sólových zpěváků a to jak rockových, bluesových tak klasických. Členové street choru zpívají části tutti a jednotlivá sóla. Sólových partů je mnoho a vzhledem k jejich charakteru i různorodosti bude mít každý člen street choru i svůj sólový part.

Závazné přihlášky na předzpívání zasílejte na e-mail: lucie.karafiatova@gmail.com do neděle 12. července 2015. S přihlášením zašlete i svůj krátký umělecký životopis, telefonní číslo, preferenci na místo předzpívání (Praha/Brno) a svůj hlasový obor.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější