Pěvecký konkurz k novému nastudování Bernsteinovy Mše

Pěvecký konkurz k novému nastudování Bernsteinovy Mše

V roce 2016 bude v pěti českých městech po letech uvedena Bernsteinova Mše. V hlavní roli Celebranta se představí Vojtěch Dyk. Pěvecký konkurz proběhne v Brně i Praze.

Agentura Bujoart vyhlašuje veřejný konkurz na pěvecké role ve scénickém nastudování Mše Leonarda Bernsteina. Režijní koncepci putovního projektu, který se představí v pěti českých městech zpracovávají Šimon a Michal Cabanovi. Dirigovat bude Oskar Rózsa. Na příští rok je naplánováno deset představení. Konkurz proběhne 10. září v divadle La Fabrika v Praze a 11. září v Městské divadlo Brno.

Mše vznikla na objednávku Jacqueline Kennedyové. Bernstein skladbu založil na struktuře katolické mše, která obsahuje davové scény, bluesové a rockové sekvence i avantgardní instrumentální části. Při premiéře, která se odehrála v rámci slavnostního otevření Kennedyho centra v roce 1971 dílo šokovalo. Pobouření vyvolala především scéna kněze tančícího na oltáři. Dnes však je vedle West Side Story a Chichesterských žalmů považována Mše za jedno ze skladatelových vrcholných děl.

Kromě instrumentálního ansámblu, chrámového a chlapeckého sboru je zásadním článkem díla také tzv. street chorus, který bude sestaven ze sólových zpěváků a to jak rockových, bluesových tak klasických. Členové street choru zpívají části tutti a jednotlivá sóla. Sólových partů je mnoho a vzhledem k jejich charakteru i různorodosti bude mít každý člen street choru i svůj sólový part.

Závazné přihlášky na předzpívání zasílejte na e-mail: lucie.karafiatova@gmail.com do neděle 12. července 2015. S přihlášením zašlete i svůj krátký umělecký životopis, telefonní číslo, preferenci na místo předzpívání (Praha/Brno) a svůj hlasový obor.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější