Po osmi měsících zahraje Filharmonie Brno opět živě

3. červen 2021, 14:00

Po osmi měsících zahraje Filharmonie Brno opět živě

Přesně za týden se Filharmonie Brno opět setká se svými posluchači. Bez jednoho dne přesně po osmi měsících. V reakci na rozvolnění připravila neplánovaný koncert s názvem Smíme prosit?, který odehraje celkem čtyřikrát. V ideálním případě na nádvoří Besedního domu, pokud počasí nedovolí, tak v sále. Orchestr se rozmístí na nádvoří Besedního domu, posluchači na nádvoří sousední Moravské galerie a také částečně k orchestru.

„Naši hudebníci se neskutečně těší na živou odezvu publika, je to pro nás slavnostní příležitost. I proto jsme zvolili radostný repertoár. Zahrajeme trojí tance: Janáčkovy Lašské, Dvořákovy Slovanské a Brahmsovy Uherské,“ informovala ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová. Koncerty podvede stálý hostující dirigent Filharmonie Brno Robert Kružík. „Jestli nám uplynulé měsíce něco ukázaly, tak to, že smyslem naší práce jsou zejména lidé v hledišti a jejich energie, jejich reakce. Jsme moc rádi, že tento smysl konečně můžeme začít naplňovat, navíc s programem, který se krásně hodí k jarním dnům,“ uvedl Kuržík. Koncerty se uskuteční ve čtvrtek, pátek, pondělí a úterý 10., 11., 14. a 15. června. Začínají v 19 hodin, vstup na nádvoří je od 18.15. Posluchači se na místo dostanou branou Moravské galerie z Husovy ulice a po schodech z ulice Besední. Kromě vstupenky je uvaděči požádají o kontrolu kontaktu, který na sebe uvedli, a prokázání zdravotního stavu – lékařským dokladem o prodělané nemoci, o očkování či negativním testem. „Vzhledem k měnícím se podmínkám nutným ke vstupu na koncert doporučujeme, aby návštěvníci sledovali náš web a facebook, kde najdou aktuální informace. Nejpozději ve 14 hodin před každým ze čtyř koncertů tam také zveřejníme informaci, zda se uskuteční na nádvoří či v sále Besedního domu,“ řekla Kučerová.

Jednotné vstupné bez možnosti slevy je 100 Kč, koncert se koná bez přestávky a trvá přibližně 70 minut.

Robert Kružík/ foto Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější