Podzimní Jazz a Etno Brno

Podzimní Jazz a Etno Brno

Průběžný mezinárodní hudební festival Jazz Brno je s podzimem zpět a opět se rozmáchne v čase: od 17. září do 16. prosince 2014 čeká návštěvníky celkem dvacet jazzových večerů (převážně úterky a středy) v klubu Stará Pekárna. Absolvování této rozsáhlé koncertní řady aspoň částečně nahrazuje neexistenci specializovaného jazzového klubu v moravské metropoli. Festival představí postupně brazilské, dánské, švédské, německé, rakouské, polské, maďarské, slovenské, italské, chorvatské, americké a jihoafrické umělce. K největším hvězdám patří americký trumpetista Michael Patches Stewart, jihoafrická zpěvačka Melanie Scholtz a zpěvačka a skladatelka Beata Pater.

První koncert je ve Staré Pekárně už dnes večer, hrát budou Adriano TrindadeLos Quemados. Tím bude zároveň zahájena i série Etno Brno, která podobným způsobem mapuje etnickou hudební scénu. Více informací na www.jazzdoregionu.cz

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

„Proč zpívám jazz? Protože jazz jsou emoce. Emoce jsou to nejdůležitější v našich životech, vedou nás a život bez nich nedává smysl. Já svoje emoce vyjadřuji tím, že zpívám a skládám.“ Tak představuje sama sebe jazzová zpěvačka Beata Pater, která se objeví v Brně v rámci cyklu Jazz Brno ve Staré Pekárně. Rozhovor mapuje její začátky, cestu k americkému jazzu přes Japonsko i úspěšné nahrávky z posledních let.  více

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější