Poslední premiéra skupiny ProART: Ondina

15. listopad 2019, 3:00

Poslední premiéra skupiny ProART: Ondina

Taneční skupina ProART uvede jako svou poslední letošní premiéru současnou adaptaci Ondiny: Malá mořská milovaná, dramatickou prvotinu z pera Lucie Hrochové. Inscenace v sobě spojuje tanec a činohru.

ProART uvádí v premiéře dramatický text Lucie Hrochové, která se inspirovala motivy z mytologie i literárních děl napříč kulturami a vyabstrahovala z nich příběh o lásce smrtelného muže a nesmrtelné víly. Výsledná inscenace propojuje tanec a činohru, proplouvá mezi experimentem a klasikou. Ondina: Malá mořská milovaná je dramatickou prvotinou z pera Lucie Hrochové. Lucie Hrochová je však již autorkou dvou knih (Přátelství z nebes (2009) a Poznání z nebes (2011) v nakladatelství Akcent) a spoluautorkou divadelního představení (Giuliettiny noci (2019), Studio Marta). Text vznikl na motivy dramatické hry Ondina Jeana Giradouxe, pohádky Hanse Christiana Andersena, sebraných islandských pověstí Knuda Rasmussena a dalších. Premiéra je ohlášena na 30. listopadu 2019 od 19:30 v divadle BuranTeatr.

Autorem choreografie je Martin Dvořák, kostýmy jsou dílem Jindry Rychlé a hudba Jana Hanáka (Sonority). Hlavním tématem je kontrast mezi duší a egem, přírodou a člověkem, nesmrtelností a konečností, prostotou na jedné straně a umělou složitostí ale i lidskou tvořivostí a důmyslností na straně druhé. To přírodní, mocné a zároveň prosté reprezentuje mořská víla Ondina, oproti ní je smrtelník Hans. Tyto dvě bytosti, které jsou sami sobě protiklady, se však vzájemně obdivují a touží po sobě. Jako základní tvůrčí motiv zde stojí i žánrové rozpětí samotných interpretů, jejich umělecký background a zkušenosti v divadelních směrech jako balet, opera, činohra, moderní a současný tanec, pohybové divadlo, experimentální performance.

Reprízy 2019:
6. 12. 19:30 BRNO BuranTeatr
14. 12. 19:30 BRNO BuranTeatr

Foto/ Kateřina Rusňáková

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější