Poslední premiéra skupiny ProART: Ondina

15. listopad 2019, 3:00

Poslední premiéra skupiny ProART: Ondina

Taneční skupina ProART uvede jako svou poslední letošní premiéru současnou adaptaci Ondiny: Malá mořská milovaná, dramatickou prvotinu z pera Lucie Hrochové. Inscenace v sobě spojuje tanec a činohru.

ProART uvádí v premiéře dramatický text Lucie Hrochové, která se inspirovala motivy z mytologie i literárních děl napříč kulturami a vyabstrahovala z nich příběh o lásce smrtelného muže a nesmrtelné víly. Výsledná inscenace propojuje tanec a činohru, proplouvá mezi experimentem a klasikou. Ondina: Malá mořská milovaná je dramatickou prvotinou z pera Lucie Hrochové. Lucie Hrochová je však již autorkou dvou knih (Přátelství z nebes (2009) a Poznání z nebes (2011) v nakladatelství Akcent) a spoluautorkou divadelního představení (Giuliettiny noci (2019), Studio Marta). Text vznikl na motivy dramatické hry Ondina Jeana Giradouxe, pohádky Hanse Christiana Andersena, sebraných islandských pověstí Knuda Rasmussena a dalších. Premiéra je ohlášena na 30. listopadu 2019 od 19:30 v divadle BuranTeatr.

Autorem choreografie je Martin Dvořák, kostýmy jsou dílem Jindry Rychlé a hudba Jana Hanáka (Sonority). Hlavním tématem je kontrast mezi duší a egem, přírodou a člověkem, nesmrtelností a konečností, prostotou na jedné straně a umělou složitostí ale i lidskou tvořivostí a důmyslností na straně druhé. To přírodní, mocné a zároveň prosté reprezentuje mořská víla Ondina, oproti ní je smrtelník Hans. Tyto dvě bytosti, které jsou sami sobě protiklady, se však vzájemně obdivují a touží po sobě. Jako základní tvůrčí motiv zde stojí i žánrové rozpětí samotných interpretů, jejich umělecký background a zkušenosti v divadelních směrech jako balet, opera, činohra, moderní a současný tanec, pohybové divadlo, experimentální performance.

Reprízy 2019:
6. 12. 19:30 BRNO BuranTeatr
14. 12. 19:30 BRNO BuranTeatr

Foto/ Kateřina Rusňáková

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější