Přání. Nový singl od Nebeztebe

6. leden 2021, 1:00

Přání. Nový singl od Nebeztebe

Singl Přání od brněnské kapely Nebeztebe představuje jejich chystané album Zásobování duše.

Singl vyšel na webu Supraphonline.cz a na YouTube, kde je kromě samotné písně i videoklip. V baladě Přání spojili Nebeztebe tichou silvestrovskou báseň Martiny Holánkové s novoročním textem a hudbou frontmana kapely Štěpána Sundream. „Přání je nejkrásnějším důkazem tvůrčí síly naší mysli. Předchází změnám a je tím nejintimnějším dárkem, který můžeme věnovat sobě i ostatním. Na přelomu kalendáře jsme se jím rozhodli otevřít nenápadný novoroční příběh, který se umí dotknout srdce i duše,“ říká Štěpán Sundream. Kromě Přání nabídne Nebeztebe na své multižánrové desce dalších osm písní. Mezi nimi například instrumentální skladbu Robin v dešti, téměř hip-hopovou Zvonkohru, vzletný finálový opus Racek či závěrečnou taneční Srdcovku. Jednotlivé písně propojí mezihry a na desce zazní kromě češtiny také angličtina či ruština. „Album roste ze tmy a přítmí do svítání a má své velké finále. Zásobování duše má v sobě přelom, který přichází spolu s posledním zpěvem právě v singlu Přání.“ dodává Štěpán.

Nebeztebe budují už několik let vlastní zvukový svět, spojující prvky acoustic, beat, folku, fussion a popu se skladebností vážné a filmové hudby. Jejich nové písně se svou křehkostí a svobodou řadí k pomyslném tvůrčímu prostoru zahraničních autorů, jakými jsou Sting či Enya, z domácích pak Dan Bárta & Illustratosphere nebo Roman Dragoun. V minulosti vydala kapela singly jako Něžné přepadení, Cikánská či Babylon. Do širšího povědomí se Nebeztebe zapsali svým úspěchem na nejstarším českém hudebním festivalu Porta, kde v roce 2013 zvítězili v jihomoravském kole a o dva roky později i v kole národním. Základem tohoto hudebního tria je autor, zpěvák a multiinstrumentalista Štěpán Sundream, hrající zároveň kytarovou, basovou a rytmickou linku. Nad nimi se do vokálních sestav rozrůstá zpěv Terezy Šlahařové a její smyčcové sekce na housle ukazují plně využité klasické hudební vzdělání. V souladu s tím zaznívá mandolína Jana „Yettyho“ Vrtěny, který svým experimentálním přístupem nechává hudbu ve správný čas až rockově zmohutnět. Ani u toho však současné Nebeztebe nekončí. Při práci na albu přibyly k původnímu zvuku další elektronické zvuky a efekty z dílny producenta Honzy Shannyho Fňukala, mastering je dílem Borise Carloffa.

Foto Jiří Sláma

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější