Pražská kavárna hledá Pianistu roku

Pražská kavárna hledá Pianistu roku

Pianista roku je soutěž, jejímž cílem je vrátit do kaváren živou hudbu. Přihlásit se mohou všichni pianisté bez ohledu na to, zda hrají profesionálně, či jen amatérsky, pro radost. Pianista musí být všestranný a umět zahrát rozmanité hudební žánry, od vážné po moderní hudbu, včetně zvládnutí jednoduché improvizace.

Neveřejná výběrová část proběhne 16. ledna 2015, kdy odborná porota vybere 15 soutěžících, kteří poté změří svůj talent v pěti veřejných kolech. Každý soutěžní večer má specifické hudební téma a účastníci se budou snažit ve vyhrazeném čase zaujmout porotu i publikum. Diváci budou mít aktivní možnost volby svého oblíbeného pianisty a hlasování bude probíhat i na internetu. V každém kole bude vyřazeno několik soutěžících, jeden z nich, ale dostane na základě volby po internetu šanci vrátit se do soutěže. Finále bude probíhat mezi pěti finalisty. V průběhu soutěže do poroty zasedne i čestný porotce, který bude překvapením večera – minulý rok se v této roli např. představili Jiří Suchý, Jitka Molavcová, Ivan Mládek nebo Iva Pazderková. Talentovaní klavíristé se mohou hlásit do 9. ledna 2015.

Tato oblíbená soutěž o má kořeny v Maďarsku, kde se první ročník soutěže konal ve vyhlášené kavárně New York Café v Budapešti v roce 2012, v hotelu Boscolo Budapest. Karel Ziegler, Food & Beverage Director hotelu Boscolo Prague tuto myšlenku přenesl i do pražské pobočky New York Café a pro její uskutečnění se spojil s největším evropským výrobcem klavírů a pianin, společností PETROF. První ročník soutěže Pianista roku se konal v únoru–březnu 2013. Porota soutěže zasedne ve stejném obsazení jako v předchozích letech: Petr Malásek – uznávaný klavírista, skladatel, aranžér, producent, Jitka Fowler Fraňková – vyhledávaná koncertní klavíristka a pedagožka, a Rostislav Čapek – světoznámý výrobce strunných nástrojů a pořadatel koncertů akustické hudby.

Soutěžící si opět zahrají na klavír PETROF P 210 Pasat. Jedná se o nejoblíbenější model z mistrovské řady s jasným a zpěvným tónem, který svými zvukovými parametry zastíní i mnohé klavíry větších rozměrů. Ve finále se soutěžící mohou těšit na letošní novinku – mistrovský klavír ANT. PETROF AP 275.

Vítěz získává finanční odměnu a možnost lukrativního veřejného vystoupení. Novinkou je cena pro vítěze od světově uznávané sklářské výtvarnice Gordany Turuk, která vítězi věnuje jedno ze svých uměleckých děl laděných do hudební tematiky.

Veškeré informace o soutěži včetně pravidel a registračního formuláře pro soutěžící zájemci naleznou na stránkách www.pianist.cz a na Facebookových stránkách soutěže www.facebook.com/pianistaroku.

Foto archiv soutěže

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Roman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Nejčtenější