Pražská kavárna hledá Pianistu roku

Pražská kavárna hledá Pianistu roku

Pianista roku je soutěž, jejímž cílem je vrátit do kaváren živou hudbu. Přihlásit se mohou všichni pianisté bez ohledu na to, zda hrají profesionálně, či jen amatérsky, pro radost. Pianista musí být všestranný a umět zahrát rozmanité hudební žánry, od vážné po moderní hudbu, včetně zvládnutí jednoduché improvizace.

Neveřejná výběrová část proběhne 16. ledna 2015, kdy odborná porota vybere 15 soutěžících, kteří poté změří svůj talent v pěti veřejných kolech. Každý soutěžní večer má specifické hudební téma a účastníci se budou snažit ve vyhrazeném čase zaujmout porotu i publikum. Diváci budou mít aktivní možnost volby svého oblíbeného pianisty a hlasování bude probíhat i na internetu. V každém kole bude vyřazeno několik soutěžících, jeden z nich, ale dostane na základě volby po internetu šanci vrátit se do soutěže. Finále bude probíhat mezi pěti finalisty. V průběhu soutěže do poroty zasedne i čestný porotce, který bude překvapením večera – minulý rok se v této roli např. představili Jiří Suchý, Jitka Molavcová, Ivan Mládek nebo Iva Pazderková. Talentovaní klavíristé se mohou hlásit do 9. ledna 2015.

Tato oblíbená soutěž o má kořeny v Maďarsku, kde se první ročník soutěže konal ve vyhlášené kavárně New York Café v Budapešti v roce 2012, v hotelu Boscolo Budapest. Karel Ziegler, Food & Beverage Director hotelu Boscolo Prague tuto myšlenku přenesl i do pražské pobočky New York Café a pro její uskutečnění se spojil s největším evropským výrobcem klavírů a pianin, společností PETROF. První ročník soutěže Pianista roku se konal v únoru–březnu 2013. Porota soutěže zasedne ve stejném obsazení jako v předchozích letech: Petr Malásek – uznávaný klavírista, skladatel, aranžér, producent, Jitka Fowler Fraňková – vyhledávaná koncertní klavíristka a pedagožka, a Rostislav Čapek – světoznámý výrobce strunných nástrojů a pořadatel koncertů akustické hudby.

Soutěžící si opět zahrají na klavír PETROF P 210 Pasat. Jedná se o nejoblíbenější model z mistrovské řady s jasným a zpěvným tónem, který svými zvukovými parametry zastíní i mnohé klavíry větších rozměrů. Ve finále se soutěžící mohou těšit na letošní novinku – mistrovský klavír ANT. PETROF AP 275.

Vítěz získává finanční odměnu a možnost lukrativního veřejného vystoupení. Novinkou je cena pro vítěze od světově uznávané sklářské výtvarnice Gordany Turuk, která vítězi věnuje jedno ze svých uměleckých děl laděných do hudební tematiky.

Veškeré informace o soutěži včetně pravidel a registračního formuláře pro soutěžící zájemci naleznou na stránkách www.pianist.cz a na Facebookových stránkách soutěže www.facebook.com/pianistaroku.

Foto archiv soutěže

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější