Předprodej na Moravský podzim začne v pondělí

Předprodej na Moravský podzim začne v pondělí

Letošní ročník Moravského podzimu (27. 10. – 8. 11. 2013) přináší několik organizačních změn a především špičkové interpretační výkony. K festivalu říká jeho dramaturg Vítězslav Mikeš:

„Moravský podzim prošel od svého minulého ročníku několika podstatnými změnami. Jednou z nich je dvouletá periodicita konání festivalu, která umožňuje zvýšení umělecké kvality po interpretační i programové stránce. Není to festival jen „interpretační“, který se snaží přivážet do Brna světovou špičku a konfrontovat ji s tuzemskými prvotřídními hudebníky, ale i „programový“; není jen „o hvězdách“ (a už vůbec o jejich „soutěžení“), ale i „o obsahu“.

Letošním ročníkem se vine několik dramaturgických nití. Připomenuta budou výročí, na něž je rok 2013 bohatý. Zahajovací koncert věnuje brněnská filharmonie dvojímu výročí svého někdejšího šéfdirigenta Františka Jílka, katovický rozhlasový orchestr uvede při příležitosti nedožitých osmdesátin klasika polské hudby 20. století Henryka Góreckého, jeho slavnou třetí symfonii, jejíž nahrávka před dvaceti lety vévodila britským i americkým žebříčkům vážné hudby. Na berliozovské výročí náležitě upozorní Londýnský symfonický orchestr v čele s Valerijem Gergijevem. A dostane se i na další jubilanty.

Slavnostnost státního svátku pak podtrhnou dva koncerty brněnských ansámblů v Besedním domě cele zasvěcené české hudbě. Zajímavé bude jistě sledovat, jak tato vyzní v porovnání s čistě norským repertoárem věhlasných Trondheimských sólistů nebo převážně „italským“ programem ještě slavnější Kremeraty Baltiky s Mariem Brunellem v čele. Silně obsazené budou komorní koncerty, moment nečekaného spojení nabídne duo klasicky vzdělaného klavíristy Alexeje Ljubimova s jazzovým bubeníkem Vladimirem Tarasovem a jejich neotřelé pojetí Debussyho Preludií.“

Předprodej lístků začíná v pondělí 16. září v předprodeji Filharmonie Brno či on-line na filharmonických i festivalových webových stránkách. Bude možné získat i množstevní slevu i další obvyklé slevy, na které jsou posluchači zvyklí, a navíc zvýhodněnou „festivalovou vstupenku“.

Foto Valerij Gergijev

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější