Premiéra baletu Petite Mort v Národním divadle Brno

13. leden 2016, 5:00

Premiéra baletu Petite Mort v Národním divadle Brno

Choreografie světově uznávaného Jiřího Kyliána bude poprvé součástí repertoáru Baletu NdB.

Druhá baletní premiéra sezóny představí choreografii Petite Mort. Příběh šesti žen, šesti mužů a šesti kordů symbolizující sílu, sexualitu, energii, ticho i zranitelnost. Slavnostní večer otevře dvěma choreografiemi umělecký šéf baletu NdB Mário Radačovský, miniaturou „tanečního orchestru“ na 1. větu 5. symfonie Osudové Ludwiga van Beethovena a tanečním mikropříběhem Spolu. Ten popisuje cestu lidským životem jako cestu hledání a nacházení, s vítězstvími i prohrami. Dále se představí slovenský choreograf Lukáš Timulák s choreografií Masculine/Feminine, dílem, které zkoumá odlišnosti mužského a ženského pojetí světa. Vrcholem večera bude Petite Mort Jiřího Kyliána, který vytvořil tento balet speciálně pro Salcburský festival k příležitosti dvoustého výročí úmrtí W. A. Mozarta. Pro svou choreografi i si vybral pomalé části z dvou nejznámějších  Mozartových klavírních koncertů. Premiéra se uskuteční  21. ledna 2016 v 19:00 v Janáčkově divadle.

Foto archiv NdB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější